Optag på medicin på SDU

Hej alle,
For et halvt år siden lavede jeg et opslag herinde, hvor jeg udtrykte min bekymring om mit eget, samt medicinstudiets, faglige niveau. Efter mange hjælpsomme kommentarer, og en stor personlig udvikling, er jeg kommet frem til at jeg gerne vil søge ind på medicin. Jeg kommer fra Odense og har hele tiden været bevidst om at jeg gerne vil studere på SDU.
Jeg er virkelig nysgerrig, og en smule splittet omkring kvote 1 og og kvote 2 søgning.
Jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg skal nøjes med at søge kvote 1, eller om jeg bare skal søge kvote 2, med automatisk lod i kvote 1 puljen.
Jeg synes jeg hører mange der siger, at kvote 2 ansøgningen er enormt udfordrende og faktisk har fået dem til at føle, at deres viden ift. studiet var utilstrækkelig. Med min egen baggrund, hvor jeg har været enormt usikker på mig selv og min faglighed, er jeg bange for, at jeg på baggrund af dette igen vil blive for usikker på mig selv. Mit snit ligger et godt stykke over snittet på SDU. Jeg vil gerne understrege at det ikke er for at starte en diskussion, forargelse eller lignende at jeg skriver mit snit - det er UDELUKKENDE for, at I reelt set kan hjælpe mig. Jeg har et snit på 11,2 og har hele tiden tænkt at det var rigeligt til, at komme ind på kvote 1. Nu er min omgangskreds begyndt at sætte spørgsmålstegn ved, om det er nok og om jeg tør, at tage chancen ved kun at søge kvote 1. Derfor er jeg kommet meget i tvivl. Hvad er jeres erfaring/tanker eller lignende omkring dette.
De bedste hilsner
Nanna

Det er svært at give en garanti, men jeg ville føle mig meget sikker med det snit, hvis jeg var dig.

1 Synes om

Mange tak for jeres svar! Jeg håber og krydser fingre for, at det er nok. Har dog fået nys om, at SDU har valgt at det kun er unitest på kvote 2 i år, grundet covid-19. Hvad er jeres erfaringer her? Kan den også slå kursen ud, eller er det mest den fagspecifikke der er til den udfordrende side?