Optag via kvote 2 på sdu

Hej,
Jeg har netop set at jeg er blevet inviteret til multiple choice testen på SDU - og i den forbindelse er der dukket et spørgsmål op:
Jeg har søgt KU som 1. prioritet og SDU som 2. prioritet (begge kvote 2), og jeg kan forstå at man allerede i juni for af vide om man er optaget via kvote 2 på SDU, men betyder det så at jeg dermed “mister” chancen for at blive optaget på KU? Man kan jo kun blive optaget et sted :-/

På forhånd tak for hjælpen

Camilla

Hej Camilla,

Nej, det skal du ikke være bange for :wink: Hvis du bliver optaget på SDU efter anden omgang af kvote2 optagelse er det betinget af, hvorvidt du blvier optaget på KU. Hvis sidstnævnte bliver relevant, bliver din SDU plads blot givet videre til deltageren efter dig i MMI.

Håber det hjalp (:

Ah fantastisk :slight_smile:

Tak for hjælpen…

Jeg soegte ind paa SDU foer 15. marts og fik idag besked paa at jeg ikke laengere ville blive vurderet i kvote 2, her er hvad de skrev inde paa selvbetjeningen:

“Din ansøgning om optagelse på Medicin på Syddansk Universitet har været til behandling i kvote 2, og vi må desværre oplyse dig om, at du ikke opfylder minimumsbetingelserne for at blive vurderet i kvote 2.”

Det forstaar jeg ikke helt for de siger:

“Minimumsbetingelserne for at blive vurderet i kvote 2 er en adgangsgivende eksamen med et gennemsnit på minimum 6,0 efter 7-trins-skalaen og 8,0 efter 13-skalaen.”

Jeg er jo paa det sidste aar af min gymnasielle uddanelse og den er helt klart adgangsgivende ifoelge SDU og jeg faar foerst beviset for min adgangsgivende eksamen her til sommer. Saa er det kun dem der allerede har gennemfoert deres gymnasielle uddanelse (og som kan give bevis for deres snit) der kan komme ind via kvote 2 paa SDU??

Jeg har ikke noget imod at blive vurderet paa kvote 1, hvilket jeg regner med de nu goer da de skrev:

“Du vil få endeligt svar på din ansøgning om optagelse den 30. juli 2009. Du vil kunne se det endelige svar, samt bekræfte din eventuelle plads, elektronisk her på siden.”

Det betyder da jeg ikke behoever at skulle flyve over for MCQ og derefter MMI.

Ville vaere taknemlig hvis i kunne svare paa mit spoergsmaal angaaende kvote 2 optagelse…

jeg ville anbefale dig at ringe til SDUoptagelse og snakke med dem om det, de plejer at være super hjælpsomme