Optagelse.dk

Hej, var lige inde på optagelse.dk, hvor man kan printe prioriteringsskemaer og ansøgningsskemaer ud for KOT.

Men i den online-udfyldning af skemaer, falder jeg ikke over hverken medicin, lægevidenskab eller tandlæge for den sags skyld.

Skal have sendt en del ansøgninger ud, da min prioriteringsliste er lang (5-6 uddannelser) for SKAL bare ind på en uddannelse i år!

Selvom 9,1 ikke rækker langt op i tabellen, skal medicin-studiet have et lille brev fra mig! :smiley:

Håber i kan hjælpe, eller evt. forklare dette problem?

-AndreasG

… Ved nærmere eftertanke, det hele vil vel blive opdateret på mandag, iflg. dette citat?

Øhhh. Jeg tror sgu du når langt med et 9,1. Jeg kom ind med 8,5 gennem kvote 2.

Ingen der har noget svar?

Det er mandag d. 6 i dag, og synes ikke jeg kan se nogen forskel på siden…

Og til dig jaco0331, nej, man kommer ikke langt med 9,1.

Vågn dog op. Snittet for medicin er på 9,6 og du skal være frivillig samaritaner i fyrretyve år i udlandet for at blive taget i betragtning til en kvote 2-samtale!!

Nu kan jeg ikke sige andet end, jeg er kommet ind på medicin med et snit på 8,5 uden at have været samaritaner i fyrre-tyve år. Så lidt vågen må jeg jo have været…

Giv mig lige opskriften!

Levnedsbeskrivelse.
Info om rejser, kurser, osv.

Jeg er en død mand.

Prøv at kigge på nogle af de andre tråde her i forummet. Både dem der er aktive nu, og dem du kan søge efter. Der er rigtig mange gode råd.
Jeg havde selv en ikke andet end en værnepligt, og 1 års erhvervserfaring at komme med. Resten blev hentet hjem på levnedsbeskrivelsen. Nu søgte jeg også ind i Odense, og der er en rigtig stor fordel ved, at man kommer ind til en samtale. Ikke fordi det gør det nemmere at komme ind, men man bliver mere vurderet som menneske end på de ting man har gjort for at komme ind.
I mine øjne er motivationen alpha-omega for at have en god chance for at komme ind.
Men som sagt, så søg lidt rundt. Der er mange gode råd.

Kan ikke se hvad du skal have hjælp for, når du tilsyneladende har så godt styr på det! jvf.

Tråden har taget en forkert drejning.

Findes der ingen forklaring på hvorfor det ikke er muligt at søge ind på medicinstudiet fra http://www.optagelse.dk ?

Der ligger info under;

Videregående uddannelse -> Universitetsuddannelse -> Sundhedsvidenskab -> Lægevidenskab

Jeg kan ikke komme til skemaet fordi jeg ikke ejer en digital signatur.

Måske du skulle løfte knoglen og ringe til undervisningsministeriet?

Nej, de har åbenbart været for sent ude med opdateringen.

Der stod de opdaterede d. 6 feb, men jeg var lige derinde lige nu og se at det var opdateret nu!

Desuden kan du godt komme til skemaet uden at eje en digital signatur. (Jeg har dog problemer med det, selvom jeg har en!!)