Optagelse på Kandidatdelen

Hej Studmeds,

Jeg afslutter 6 til Januar og overvejer at tage 5.sem - Farma d. 20 februar. Men kan man holdsættes til kandidatdelen allerede inden, uden principielt set at have bestået den re-eksamen, fordi svaret på eksamen kommer jo efter kandidaten er gået i gang?

Hej,

Jeg følger lige med her. Står i en lignende situation, men bare med bacheloropgaven. Jeg fik afvist min meritsansøgning til bacheloropgaven og regner med at afslutte 6. til januar.

På AU har jeg hørt at man kan komme på en “midlertidligt indskrevet” på kandidaten, men jeg ved ikke om KU har samme princip. Det ville være lidt ærgeligt at skulle vente et halvt år for at komme på kandidatdelen

Det er lige netop det samme dilemma jeg har. For hvis det ikke er muligt, må jeg jo tage Farma-eksamen til ordinær.

Jeg går ud fra at du har ansøgt om optagelse på kandidaten.
Sålænge du bare har ansøgt om optagelse og er tilmedt reeksamen er der ikke noget problem. Så vil du blive holdsat. Skulle du så gå hen og dumpe din reeksamen så vil du få frataget din holdplads. Hospitalet, hvor du skulle have været i klinik, får ligeledes besked fra universitetet om, at du har fået frataget din klinikplads.og held og lykke med eksamen :slight_smile:
Håber det hjalp lidt

Tinni har fuldstændig ret - been there, done that.