Optagelse på KU

Hej med jer!

Hvad tænker i chancen for at blive optaget på KU er, hvis jeg afsluttede gym med et snit på 11? Har hørt noget om, at der er færre pladser i år, men har heller ikke set snittet stige/falde med mere end 0,2 - selvom det selvfølgelig er umuligt at sige, er alle tanker stadig velkomne.

Fortsat god dag:)

Hejsa
Jeg søger selv om optagelse på KU gennem kvote 1 i år. Jeg har dog ikke hørt noget om at der skulle være færre pladser, så jeg er meget nysgerrig på, hvor du har fundet den info.
Jeg har nemlig modsat tænkt, at der ville komme flere pladser på Sjælland grundet medicin i Køge åbner, men ikke at der skulle tages pladser fra medicin i København.

1 Synes om

Hej!

Jeg har netop skrevet til KU vedr. dette, og de har selv sagt, at der er blevet rykket 100 pladser fra Panum til Køge :frowning: Det vil siges, at der er blevet fjernet 100 pladser fra medicin i København.

1 Synes om

Dog skal det siges, at størstedelen af bacheloren stadigvæk foregår på Panum! :))

1 Synes om

Synes også jeg havde hørt det. Håber ikke det påvirker adgangskvotienten for voldsomt:(

Til gengæld er der et fald på 1% på antal kvote 1 ansøgere i år sammenlignet med sidste år!

1 Synes om

Også for dem der er blevet optaget på Køge?

Jeg er blevet optaget på køge men er lidt i tvivl om jeg bør pendle fra københavn (45min cirka) eller flytte derned. Har kunne læse mig frem til at der er undervisningen begge men der bliver ikke rigtig benævnt hvor meget tid man kan forvente på panum og hvor meget tid man kan forvente i Køge.

Jeg er studenterunderviser på KU, og hvad jeg har hørt er de første 5 semestre for det meste på Panum (hvis ikke hele tiden). Man starter hvert fald ud med anatomi i kælderen på Panum :slight_smile:

1 Synes om

Størstedelen af bacheloren foregår på Panum, så jeg ville ikke anbefale dig at flytte til Køge. Det kan du gøre på kandidaten!:slight_smile:

1 Synes om

Fedt, mange tak! Du har virkelig reddet mig jeg planlagde at flytte til Køge har været lidt spild :sob:

Også lige optaget i Køge, hej!

Kan se på skemaet for det kommende efterårssemester, at man er i Køge én gang om ugen, men det kan jo være oftere eller sjældnere på de andre semestre på bacheloren. Så ikke super meget undervisning i Køge ift. i Kbh som udgangspunkt.

1 Synes om

Fedt! Og velkommen til studiet!

1 Synes om