Optagelsesprøve Odense svær?

Hej Studmed’er

Jeg er en hf studerende, der gerne vil læse medicin. Jeg tvivler dog på om mit snit bliver højt nok, så min vej ind på uddannelsen satser jeg på bliver gennem odense kvote 2, hvor de har den der optagelsesprøve. Mit spørgsmål går så til dem herinde der har taget prøven.
Var den svær og hvilken kategori spørgsmål er der?

Jeg har prøvet at søge efter tidligere forum indlæg herinde (som jeg ved er god stil inden man opretter nyt indlæg :smiley: ) men jeg har desværre ikke helt fundet svaret på mit spørgsmål.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Alexander

Hej alex-sander.

Personligt synes jeg ikke du skal satse på prøven, men på at få et karaktergennemsnit der er højt nok. Prøven burde være dit garanti for at komme ind på stuiet, hvis du nu ikke har et højt nok gennemsnit. Der er længe til du afslutter, og jeg havde det også på samme måde som dig dengang; jeg troede ikke jeg ville få det nødvendige gennemsnit, det lå jo så højt! Men jeg aftalte med mig selv om, at mit mål skulle være at få det nødvendige gennemsnit, SDUs kvote 2 prøve skulle blot give mig ekstra gå på mod til eksamnerne. Og sådan blev det også! Jeg kom ind gennem kvote 2, men dernes også gennem kvote 1. Så opgiv endelig ikke!

Kh

Der er en del gode indlæg på forummet hvis du søger på MCQ og MMI.

Blandt andet denne her: http://www.studmed.dk/kvote-2-pa-sdu-mcq-testen-og-div-t17437.html