Optagelsesprøve

Hejsa
Jeg tog optagelsesprøven til medicin sidste år, og kom desværre ikke igennem med min score på 38.

Jeg ville høre, om nogen måske havde gode råd til hvordan jeg forbedre min score, så jeg kan komme ind på drømmestudiet.

Måske kan du prøve aspiri

1 Synes om

Hej
Jeg er også kommet ind via kvote, og kender mange, der har prøvet er 5+ omgange. Min erfaring er at hvis man VIRKELIG brænder for det, skal det nok lykkes på et tidspunkt, men i nogle tilfælde koster det blod, sved og tårer. Det er nemlig en sindssyg test, hvis det ikke lige ligger til en.
Men det er samtidig et godt indblik i, hvad der også skal til for at komme igennem nogle af de tunge fag. Forberedelsen har for nogle jeg kender været en næsten fuldtidsting i over 1 år. Nogle op til 3 år.

Hvor de har lagt en læseplan, som indebærer:
løse opgaver nogle timer hver dag(hverdage), øge læsehastighed, som senere blev til at øve en læseteknik, hvor de stillede spørgsmål til teksten inden, så de øvede forståelse og at fange pointer. Man har også taget aspiri, bla for at få adgang til opgavesættet.

Derudover forbereder se sig til prøven har vi lagt en slagplan, som egentligt går ud på at nå så mange point som muligt. Des når du har øvet opgaver i timevis og er begyndt at se løsningerne, ved du relativt hurtigt om du kan knække koden og får “nemme” point eller om du skal skrive den ned og gå videre. Tiden kan nemlig være knap, så det handler om at samle de nemme point. Man kan altid gå tilbage. Desuden er min oplevelse, at mange af opgaverne ligner hinanden indenfor samme kategori, så når først man ser mønsteret bliver det lidt nemmere.

men som sagt, for nogle er det bare hårdere arbejde end for andre. Og der er mange på studiet som ikke kom ind via kvote 2, men var heldig at komme ind via kvote 1. SÅ man skal ikke fortvivle, vhis man synes at det er svært. Personligt syntes jeg at studiet er langt nemmere end kvote 2. Og man kan sagtens have svært ved kvote 2 prøven og have langt nemmere ved studiet. :slight_smile:

Hej
Jeg er med på det er en hård test, men er mere ude efter tips og tricks til hvordan jeg forbedre min score fra sidste år.

En anden løsning er, at du læser Kemi B, Matematik A, Dansk A og Engelsk B op igen - får topkarakter samt 12 måneders relevant arbejde. Så kan du komme ind på AAU.

Jeg tog testen af to omgange og kom ind anden gang med en forbedret score. Jeg gjorde ikke noget synderligt anderledes op til anden gang, men syntes at det gjorde meget, at man vidste hvad det gik ud på og hvad man skulle forvente.