Orlov fra nuværende studie

Hej alle sammen
Jeg er i øjeblikket i gang med at studere til sygeplejerske, men efter halvandet år har jeg indset, at jeg gerne vil skifte til medicinstudiet. Jeg har altid haft en drøm om at læse medicin, men efter sabbatåret har jeg bare lagt den idé på hylden. Selvom jeg har haft en god oplevelse med sygeplejerskeuddannelsen og det er en mega fed uddannelse, føler jeg stadig, at der mangler noget for mig. Jeg overvejer nu at tage orlov eller måske endda droppe ud for at fokusere på at komme ind gennem kvote 2. Min plan ville være at forbedre mit fagsnit og forberede mig til optagelsesprøverne, men jeg er bekymret for, om det vil være for stort et skridt for mig at droppe ud. Jeg frygter lidt at jeg måske ikke kan komme ind og at jeg ikke har noget at falde tilbage på. Jeg søger blot det ekstra skub for at kunne tage en endelig beslutning.

vh.
en meget nervøs sjæl

Hej.
Jeg går ud fra at du har tænkt dig at søge gennem kvote 2 ud fra det du skriver, og tænker at det måske kunne være en fordel at du går på orlov. Nu ved jeg ikke om alle universiteter kigger på tidligere erfaring efter de har fravalgt folk pga. kvote 2 eksamenen, men AAU går eksempelvis op i det (samt snit selvfølgelig). Jeg ved heller ikke om det tæller som erfaring (fra spl. uddannelsen) når du er på orlov, men det kunne evt. undersøges.
Jeg ønsker dig held og lykke. Håber du opnår din drøm.
Mvh cc

1 Synes om