Overflytning af kandidat fra Esbjerg til Odense

Hej,

Jeg er en af de heldige kartofler der skal til Esbjerg og have min kandidat, og selvom det sikkert er hammer spændende og et fedt forløb, vil jeg allerhelst bare gerne blive i Odense.

Er der nogen der har haft held med at søge om overflytning og er kommet ind? Jeg har hørt det skulle være enormt svært og at man næsten lige så godt kan give op på forhånd.
Gode råd, input? Alt der kan bruges søges.

Er det fordi du fortryder dit valg af Kandidat i Esbjerg, hvis du var BA fra SDU havde du vel retskrav til at fortsætte i Odense?

Har desværre ikke valgt det selv, men en fejl fra SDU’s side. Fik pænt at vide jeg kunne beholde min plads, eller søge igen næste år. Valgte at tage min plads gennem nåle øjet, meget naivt og med troen på at overflytning reelt var en mulighed. Det virker det ikke rigtig til at være længere af hvad jeg lige hører fra andre studerende. Derfor interessen i, om der faktisk er nogen der har haft held med overflytning.
Så ja… Bachelor fra SDU og med snuden mod mit retskrav i Esbjerg :confused:

Hvad sker der hvis du tager dit første år i Esbjerg, og søger igen i Odense, og er så heldig at få plads - du vil vel få merit for hele første år.

Hvis det SDUs administration der har lavet fejlen kan du vel overveje at søge studienævnet?
Hvordan alvede de fejlen, valgte du ikke selv Kandidat SDU Esbjerg? Søger selv kandidat og synes det lyder mindre betryggende at man kan havne i Esbjerg uden selv at have valgt det - jeg pendler selv fra Kbh.
Kan sagtens leve med i perioder at skulle være i klinik i fx Sønderjylland, men en hel kandidat ufrivilligt i Esbjerg lyder lidt som en hård mavepuster, hvis det ikke er selvvalgt, men tilfældigt udvalgt fra deres side af…

Jeg har faktisk ikke undersøgt den mulighed. Det må jeg lige prøve at vende med en studievejleder.

Det er selvfølgelig rigtig, men min erfaring fra andre studerende er, at de er ret selektive og ikke så medgørlige altid - og måske også lidt sent, når jeg skal starte kandidat lige om snart.
Ja… Det vil forevigt være et godt spørgsmål, hvordan man kan komme ind Odense - Esbjerg, når man har søgt Odense - Odense. Det havde de heller ikke et godt svar til, dengang jeg spurgte.
Tror ikke du skal være utryg, hvis du har retskrav det sted du søger.

Det har været en enorm mavepuster, især fordi jeg ikke har nogen relationer i Jylland. Alt familie er i den modsatte retning og jeg synes til tider stadig det er hammer uretfærdigt og en kæmpe omgang møg… Vil SÅ gerne blive i Odense, men er bange for jeg nok bare bliver nødt til at accepterer det…

Jeg tænker du skal finde din kvittering frem og så melde det til studienævnet ASAP og jeg vil også bombardere institutledere etc. Det kan ikke være rigtigt, at hvis du har valgt Odense som første prioritet og har retskrav, at du så ikke har fået det.

Bedste hilsner!