Overflytning fra SDU til AU

Jeg overvejer at overflytte fra SDU til AU, er der nogle der har gode erfaringer med det? Jeg går på bacheloren kun på 2. semester, jeg ved man skal have bestået 1. år for at gøre det, men er der et sted på bacheloren det er bedst at gøre det?

Man kan desværre ikke flytte universitet midt i bacheloren på medicin. Hvis man kunne det, ville mange spekulere i det.

Studieordningen på medicin på AU og SDU er meget forskelligt bygget op, så hvis du søger ind på AU med alle øvrige ansøgere, skal du starte forfra, da der ikke kan gives merit. Dette er fordi fagene på SDU er inddelt i små ECTS point fag, grundet modulopbygning, mens der på AU er semesteropbygning med større ECTS point fag. Som eksempel kan nævnes SDU’s Celler og væv til 6 ECTS point, hvor Cellebiologi på AU er et 10 ECTS point fag. Ligeledes er genetik et 10 ECTS point fag på AU og et 8 ECTS point fag på SDU.

Du kan dog, med en færdiggjort bachelor i medicin fra SDU, søge ind på kandidaten på AU. Man har dog ikke retskrav og man kan derfor kun have en chance for at komme ind, hvis der er ledige pladser. Det har der tidligere været gode chancer for, da de fleste plejede at splitte 6. Semester på AU, hvilket skabte ledige pladser på kandidaten. Men, efter de nye SU-regler trådte i kraft er der færre der har råd til dette, og der er nu fyldte årgange uden ledige pladser, så jeg ved ikke hvordan chancerne er i fremtiden, desværre.

Tak for svar:) Modul opdeling er nok ikke lige mig har jeg fundet ud af, men det må jeg så finde ud af at synes om:’)

(indlæg slettet af forfatteren)