Overflytning/studieskift (tidliger mediciner)

Jeg har brug for lidt info. Håber nogle kan hjælpe.
Er tidligere medicinstuderende på AU.
Havde et elendigt start og forløb på min uddannelse på AU. Over 10 år siden.
Brugte 4 eksamensforsøg på et fag, som jeg aldrig fandt ud af, hvordan i hulen jeg skulle takle. Jeg fik aldrig læst ordenligt op på det og det endte sgu med jeg blev udskrevet fra studiet på 4. semester. Jeg var for opgivende og tænkte mig ikke om. Havde depression under studiet og havde det ret elendigt. Hverken psykolog eller piller kunne hjælpe. Jeg skulle åbenbart væk fra det, for at tingene ændrede sig. Men det var forkert taklet og jeg endte med at bruge alle mine eksamensforsøg. Det var IKKE godt med den vejledning, jeg fik. For ellers havde jeg nok holdt en pause fra det hele, så at jeg ikke skulle miste mine forsøg.
Det er helt anderledes idag og jeg tænker på at vende tilbage til studiet og gennemføre svineriet.
Men kan det lade sig gøre at søge ind den vej igennem?
Jeg kan se, jeg kan få merit for alle anatomi fagene, mikro/makro, genetik, osv.

Kan man søge genoptagelse på et andet universitet end lige AU?
Der kommer en dybdegående lægeerklæring på, at jeg har det super idag samt vedlægges andre gamle dokumenter etc.

Har du undersøgt om dine uddannelseselementer falder indenfor forældelsesfristen?

(Djævlens advokat)

Hej

Skriv til AU for at høre om processen. Det vil kunne hjælpe dig.
Genindskrivning: for dig der har bestået 1. studieår (au.dk)

Du kan godt søge på de andre universiteter, men ikke regn med du får merit. Man får oftest ret lidt. :slight_smile:

Hvis du genindskrives på AU kommer du tilbage til din gamle plads, hvor eksamensforsøgene er brugt også skal du søge dispensation for flere.

Jeg har haft kontaktet KU, og min forståelse var, at det er svært at få merit, da kursernes indhold på fx AU ofte ikke er fuldt dækkende for kurserne på KU, da opbygningen er forskellig

Jeg har hørt, at hvis fagene er mere end 10 år gamle, så kan man ikke få merit. Kan se der står merit overført. Men vi må se.

Tager fat i dem næste uge. Thanks :muscle:t2:

1 Synes om

Kan dog se de minder meget om hinanden de to uni’er.
Tænker det var mere dybdegående med den undervisning vi havde på AU 1. år dengang. Kan se noget af det spreder sig videre til 3. semester på KU idag.
Jeg har dog den fornemmelse, at de er mere forstående på KU end på AU, hvor jeg på sidstnævnte havde fornemmelsen af, at der hersker en vis arrogance (beklager, kan også være mine følelser er forkerte).
Ringer til dem næste uge og hør nærmere.
Og tak for svaret til dig også.

1 Synes om

Jeg vil lige nævne at jeg synes det super fedt at du stadig forfølger din drøm. Held og lykke med det. :slight_smile:

4 Synes om

Tusinde tak. Ja, det er svært at komme over, er ikke glad for det, jeg laver. Så det er nu, det skal gøres.

1 Synes om