Jeg mangler sidste semester (sidste modul) af min bachelor, men jeg er virkelig ikke glad for studiet længere. Jeg har haft det dårligt i et år og det er blevet værre. Jeg går og overvejer at droppe ud, men er så bange for at tage en beslutning.
Hvis jeg nu består bacheloren, men ikke ønsker at fortsætte og beslutter at tage en ny uddannelse, må man godt det? Hvad er reglerne.
Hvis jeg dropper ud inden bacheloren, så ved jeg ikke hvad jeg ellers skal læse. Er håbløs og ved ikke hvad jeg skal gøre.
Der er mange årsager.
Kort sagt,
Det er både mentalt og fysisk krævende.
Jeg har mistet interessen og kan ikke se mig selv som læge længere.
Har mistet motivationen.
Der er en del andre grunde
Hej
Jeg ville nok, se om du kan færdiggøre bacheloren, da det er bedste at have det på papir. Jeg er ret sikker på du også har adgang til at andre kandidater end medicn kandidaten. Prøv at undersøge om andre kandidater kunne være interesant for dig.
Jeg vil kæmpe det sidste halve år, for at få en bachelor. Efterfølgende kan man holde en pause/ sabbatår. Se om du kan for lysten igen eller hvad du dømmer om. Det kan være du kan tage en måned ud og rejse eller på højskole. Gør noget der gør dig glad. Vi skal arbejde til vi bliver gamle, så ikke tænk på hvor længe det tager dig at få et “voksen job”. Held og lykke, tænker nok du skal finde en god løsning for dig. Husk det er ikke et nederlag at droppe ud.
Man må godt tage 2x bachelor, dog ikke 2x kandidat. Derudover kan du godt søge ind på andre kandidater med en medicin bachelor. I Aalborg er det bl.a. folkesundhed og MedIS kandidat retninger.