Palm/PDA - do's and don'ts?

Leder nok mest efter lidt nördesupport her.
Er paa mit förste klinikophold (i Schweiz) og her har alle lägerne deres smaa palms, som bare kan alt - og saa er det at den lille studine tänker: Saadan en MAA jeg bare have!
Men hvis og i saa fald, hvad skal det saa väre for en? Er der nogen, der fölger lidt med i udviklingen? Er palm bare en modedille eller er den uundvärlig i kittellommen? Er der nogen, der har nogle interessante erfaringer?

Fx.
Hvad er den nödvendige störrelse for at man har plads til guldkornene?
Hvilke nye features kan man bare ikke undväre?
Hvor finder man det billigst?
Hvilke fälder er der?
Hvor kan man finde fedt software og hvad findes der overhovedet efterhaanden indenfor vores fag?

Haaber at höre fra en masse!

Knus Dorthe

Tror du ikke du har mere held på http://www.pdamed.dk? Den er rigtigt god, efter min mening og der ligger masser af anmeldelser af forskellige PDA’er og forslag til størrelse osv.

Har du tjekket http://www.pdamed.dk/forum/portal.php?

Modedille? Nix, den er sgu kommet for at blive

Mais voila!!!
Det var liiige saadan en side jeg manglede!
Tak for hjälpen, men bliv endeligt ved med at komme med superraad og gode tips her!

Knus Dorthe

En lille detalje: den side I har henvist mig til er stärkt for pocketPC. Eksisterer der en lignende for dem, der bruger palm OS i Dk, eksisterer programmer virkeligt kun til pocket PC eller er der de samme muligheder for PalmOS og for pocket?

Haaber der er nogle ganske almindelige stud.med’er/läger, der kan svare mig?

Knus Dorthe

Jeg har ingen erfaring med Palm, men mine erfaringer med Pocket PC er kun positive. Det er let at finde materiale til den og når man har leget lidt med opsætningen kører den også både stabilt og hurtigt.

Mht. størrelse behøver du ikke købe den største og hurtigste på markedet, alt fra Ipaq 2210 og op er rigeligt til et almindeligt behov som medicinstuderende og yngre læge. Mht. hukommelse er det primært de kort du sætter i fætteren der betyder noget - på den front kan du lige så godt købe rigeligt ind fra starten.