Patologi-afdelingen Næstved Sygehus

Er der nogen der kender til Patologi-afdelingen på Næstved Sygehus?

Hvordan er det at arbejde der, hvis man interesserer sig for forskning? Prioriterer de forskningen?

Er der god stemning kollegaer imellem? Fx bioanalytiker/læge/molekylærbiolog/osv.

På forhånd tak :slight_smile:

Jeg har aldrig selv arbejdet på afdelingen, men jeg kender en del der har været reservelæger på Slagelse/Næstved, som nu er adm, sammenlagt. Mit indtryk er at det er en god afdeling, som er glade for at uddanne yngre læger. Det er også en afdeling der arbejder aktivt indenfor molekylær patologi og der foregår den del forskning. De har vist også aktuelt en ph.d stud.

Mht. forskning må jeg desværre sige, at patologens hverdag er udfyldt af rutinediagnostisk og der kun er meget sparsom tid til forskning. Denne foregår i fritiden eller under et egentligt ph.d studium.
På den måde ligner patologien nok radiologien mere, end for esksempel klinisk kemi, hvor en stor del af “den lønnede tid” er forskningstid.

Tak for svaret :slight_smile:

Nu er jeg ikke selv æge, men biomediciner, med et phd-forløb bag mig. Så i forhold til klinik, er det nok ikke noget der vil være aktuelt for mig :slight_smile:

Jeg spørger til afdelingen fordi jeg desværre har været sygemeldt i længere tid. Nu har min læge endelig givet grønt lys at jeg kan begynde på meget nedsat tid, også se hvordan det går. Så det var mest i den forbindelse at Næstved kom op fordi jeg bor forholdsvis tæt på, og tænkte at min situation var tæt på en win-win situation hvis der var nogen af lægerne der havde noget de gerne ville have belyst i laboratoriet. Gratis forsker arbejdskraft til dem. For mit vedkommende en gradvis tilbagevenden så jeg igen på sigt kan komme tilbage til mit arbejde - gerne som en reel stilling der hvor jeg nu ender… om det så bliver Næstved Sygehus eller et andet sted med forskningsaktivitet :slight_smile: