Er der nogen som har taget en pause mellem bachelor og kandidat?
Evt. arbejdet i den tid eller noget andet?
Overvejer selv en pause, men ved ikke hvad jeg så skal og er også i tvivl, hvad man kan arbejde med en færdig bachelor.
Er der nogen som har taget en pause mellem bachelor og kandidat?
Evt. arbejdet i den tid eller noget andet?
Overvejer selv en pause, men ved ikke hvad jeg så skal og er også i tvivl, hvad man kan arbejde med en færdig bachelor.
Hej.
Har hørt at folk vælger at tage en pause efter de har færdiggjort deres første år på kandidaten, da du kan begynde at arbejde som lægevikar. Men er ikke sikker, går nemlig selv på bacheloren lige nu.
Mvh cc
Hej ConfusedCat
Jeg er nemlig blevet informeret om, at man kan tage en pause op til 3 år efter bachelor og stadig have retskrav til kandidat.
Hvordan er reglerne, når man tager pause efter 1 år på kandidaten? er der en begrænset periode man må holde pause og tilmelder man sig bare igen eller er der særlige regler man skal være obs på?
Hej.
Det har jeg ikke undersøgt, så det ved jeg ikke.
Mvh cc
Hej Zina,
Hvis du vil tage pause efter 1 år på kandidaten, er jeg ret sikker på, at det svarer til at tage orlov. På AAU må man få op til 12 måneders ubegrundet orlov og op til 12 måneders begrundet orlov (fx hvis du bruger det på forskning eller barsel). Så vidt jeg har forstået, er reglerne om orlov dog forskelligt fra uni til uni, så jeg ville spørge studievejledningen på dit uni, hvis du overvejer en pause på kandidaten.
Mvh
Hej. Jeg tog en længere pause (2,5 år) mellem bachelor og kandidat, altså næsten hele min retskravsperiode. Jeg gjorde det både fordi jeg var i tvivl om mit studievalg - og fordi jeg fik mulighed i at arbejde fuld tid med en hobby. Jeg kan varmt anbefale det hvis man kan gøre det uden at stresse over tanken om at være en smule bagud, når man starter igen, og hvis kan finde noget fornuftigt at bruge tiden på. Hvis du overvejer en pause for at få arbejdserfaring og skrabe lidt sammen - så vent til efter 8. sem hvor du kan være lægevikar:)