Pendle til Nakskov

Jeg er en af de “heldige” der skal starte turnus i Nakskov 1.2.07. Jeg bor i København. Er der nogen af jer der har haft turnus der eller vikariat, som har erfaring med at pendle derned?

Jeg ved godt det ikke kan lade sig gøre hver dag, men kan man komme hjem ca 2 gange om ugen eller mere/mindre?
Jeg har bil.

Bagefter er der Nykøbing F, er det realistisk at pendle hver dag dertil?

Jeg går på hold med en som havde vikariat dernede i sommers, han pendlede HVER DAG i bil. Det tog vist nok 1t55m, spørger ham lige mandag. Det er muligt.

Nykøbing skulle ikke være noget problem i bil, du kører jo mod strømmen.

Du kan godt pendle frem og tilbage mellem Nakskov og Kbh, og det tager ca. de nævnte 1t 50 min, der er kun motorvej indtil midt på Falster, derefter er det motortrafikvej/lidt motorvej og almindelig landevej de sidste 25km.
Specielt i roesæsonen (og det er NU!), er der en del traktorer på vejene, så hav tålmodighed.

Da jeg havde vikariat dernede i sin tid, var der gode muligheder for en meget billig tjenestebolig på hospitalets område. Dengang (i 2002) var huslejen for læger 1-2000kr/md, afhængig af boligens størrelse).

Jeg ville ikke gide at pendle hver dag, specielt når tjenesteboligen er så billig. Desuden byder Nakskov jo på mange spændende oplevelser, du vil bl.a kunne møde de samme mennesker både som patienter på sygehuset og som kunder på byens mange pulserende udskænkningssteder.

Af de “bedre” beværtningerne kan anbefales Jernstangen, Bodega Øksen, “Restaurant” Vinkælderen, Goose Pub (udtales Gåse-pub) og El Paso. Du skal holde dig fra Havkassen (aka Havnecafeen). Ellers er der jo Sukkermuseet, Ubåden og Gågaden at fordrive tiden med.

Jamen det tegner jo til at blive en fest. tak for tips’ne
Jeg har heller ikke tænkt mig at pendle hver dag, men det er meget rart at kunne have nogenlunde muligheder for at komme hjem til familie/venner m.m. Og at man i sine hjemme weekender kan vente til mandag morgen med at køre.
Er der andre, der er i samme situation som mig, så lad os endelig finde ud af noget fælleskørsel.

Jeg arbejder i Nykøbing F, og har pendler i over et år. Det tager ca halvanden time at komme herned. Fra København er der mange der kører sammen hvilket sparer en hel del, og iøvrigt er det rart at kunne sove i bilen. Så samkørsel er ikke noget problem.

Jeg vil dog anbefale at få en lejlighed hernede, til de dage hvor man skal arbejde sent.

Til Nakskov er det lidt værre, men det kan lade sig gøre at pendle.