Pensum Biokemi AU

Her er den pensumliste jeg har fundet på health.au.dk
[i]Kompendium til medicinsk kemi, A Overgaard Pedersen et al., Institut for Medicinsk Biokemi 2006.
Medical biochemistry, Baynes and Dominiczak, Elsevier Mosby, 3rd edition.
Biokemiske metoder, Birgitte Lüttge, Aarhus Universitet 2011.
Medical physiology, Rhoades & Bell, Lippincott Williams & Wilkins 2009, kapitel 30-37.
Rekombinant DNA teknologi, Bent Honoré, Aarhus Universitet 2006.

Supplerende litteratur:
Metabolic Pathways, Sigma-Aldrich 2003.
Supplement til medicinsk biokemi, A Overgaard Pedersen & M Madsen, Institut for Medicinsk Biokemi 2011.
Opgaver til holdundervisning, medicinsk biokemi. Institut for Medicinsk Biokemi.
Histologi - på et molekylærbiologisk grundlag, F. Geneser, Munksgaard 1999.[/i]

Har købt Medical Biochemestry, men hare fået anbefalet Biokemi af Vibeke Diness Borup… Nogen der ved om det kan lade sig gøre at læse sig efter den?

Kan ikke rigtig lure om kompendium til medicinsk kemi og biokemiske metoder er noget vi får udleveret, eller om det skal købes?
Kan heller ikke rigtig finde Rekombinant DNA teknologi…?

Håber i kan hjælpe.

Måske jeg er til lidt hjælp-
Jeg var nede i medicinerladen i dag og købe Biokemi af Vibeke Diness Borup - har fået den varmt anbefalet af andre, og man får udleveret (i medicinerladen) en liste hvor der står hvilke kapitler der svarer til dem der opgives som pensum i Medical Biochemestry. De må naturligvis ikke sige den er pensum osv. - der er noget med at enkelte kapitler med fordel kan læse i den ene og andre i den anden, men der var min plan blot at læse de få kapitler det drejer sig om på VAB.
De andre ting du nævner står der på pensum-listen i medicinerladen at de købes på 1. studiedag ved instituttet.

Forresten - I forbindelse med studiematerialerne (alle dem fra aarhus uni - betaling + udlevering) så kig på dette link: http://health.au.dk/uddannelser/undervi … laeseplan/, det burde besvare den del, det er i hvert fald det jeg selv går ud fra :slight_smile:

Kan i høj grad anbefale Vibeke’s bog. Jeg læste (og bestod) selv efter den i sommers, og var gennemført glad for bogen. Angående visse ting bør man konsultere Baynes og Dominiczak for at få nogle detaljer med, men når det kommer til den overordnede forståelse for faget så er Vibekes bog sublim. Baynes og Dominiczak er simpelthen spækket med fejl og er tilmed elendigt skrevet. Selv efter 3. udgave er det lykkes at lave en retteliste (som ikke engang er komplet) på 13 A4 sider (findes på aula, som der introduceres til ved start af kurset). Den eneste reelle fordel der er ved Baynes og Dominiczak, som jeg ser det, er egentlig prisen, selvom jeg ikke mener den er fem potter *** værd.

Dette er dog min personlige mening, og medicinske studenter har i årevis læst (og bestået) uden den danske bog som supplering, og dette kan uden tvivl sagtens lade sig gøre. Det er jo nu engang den der er fuldt pensumdækkende.