Pensum/læseplan på KU

Hej STUDMED,
Jeg er lige blevet optaget på medicin(KU) og læste i en tidligere tråd, at der ikke var en konkret læseplan samt oversigt over pensum. Der blev det nævnt, at det var op til en selv at finde frem til det relevante, kan det passe at det er sådan? Eller giver underviserne også anbefalet litteratur som guideline? Syntes det virkede lidt mærkeligt og ret uoverskueligt, hvis man uden grundlag skulle kunne vurdere hvad der er relevant til en given forelæsning. Håber mit spørgsmål giver mening:)
mvh

1 Synes om

Hej @dawpsen99

Først og fremmest stort tillykke med pladsen og velkommen til!
Det er super spændende at starte på et studium! Det kribler i fingrene og man vil bare gerne i gang og få styr på det hele inden studiestart.

Her kommer et super tip: tag den med ro. Der ligger en pensumliste og læseplan. Du bliver introduceret til det hele og mere til gennem studiestart. Fokusér på at nyde dine sidste par ugers ferie; der er intet du kan gøre, som du ikke bliver informeret om, der kommer til at spille en væsentlig forskel i løbet af det første semester.

1 Synes om

Hej @Snemanden
Mange tak for dit svar og råd! Jeg tager den med ro og nyder de sidste ugers ferie:)