Pensumliste 1-/2.semester AU Medicin

Hej Folkens.

I forbindelse med at jeg har fået en standbyplads på AU Medicin med september 2014 start, vil jeg høre, om der er nogen som har lyst til at dele pensumliste for 1.- og 2.semester? Specifikt for bøger; alt andet kan man finde på AU’s website.

På forhånd tak.

Venlig Hilsen
Ziindan

Hej

Her bøger til 1. semester i den rækkefølge du kommer til at bruge dem:

Medicinsk filosofi og videnskabsteori: Kompendium i Medicinsk filosofi og videnskabsteori 1. semester ved Uffe Juul Jensen, Torben E. Andreasen, Karin Christiansen og Keld Thorgaard

Makroskopisk anatomi 1: Bevægeapparatets anatomi af Finn Bojsen-Møller, 12. udgave

Mikroskopisk anatomi 1: Genesers histologi af Annemarie Brüel, 1. udgave

Mikroskopisk anatomi 1: Langmans embryologi af T. W. Sadler, 3. udgave

Makroskopisk anatomi 1: Hovedets, halsens & de indre organers anatomi af Jørgen Rostgaard, 10. udgave

På 2. semester bruger man mange af de samme bøger til Mikro 2 og Makro 2. Derudover har man Genetik, hvor Medical Genetics, Fourth edition af John C Carey, Lynn B Jorde & Michael J Bamshad er pensum.

Mvh Stig

Tusinde tak Stig!! Det var lige hvad jeg havde brug for. Nu kan jeg endelig starte på noget små læsning efter bøgerne er købt :slight_smile:

Husk neuroanatomi (Bjarkhams eller Brodals) til 2. semester, men lad være med at bekymre dig om det eller genetik før 1. semester er bestået. Man ved aldrig hvornår universitetet ændrer pensum eller der udgives en ny udgave. Resten af bøgerne Stigstein nævnte bruges dog både på 1. og 2. semester.

Lad dig ikke forføre af medicinerladens hjemmeside http://www.medicinerladen.dk/ - Nogle bøger som den angiver som f. eks “Basisbog i medicin og kirurgi” og "Subjektivt & Objektivt - anamnese, undersøgelse " til 2. semester er ikke nødvendige til det tidspunkt! Du er i klinik i 3x4 dage og hvis du endelig bliver bedt om at læse noget i de bøger på afdelingen (?!) kan du bruge biblioteket.

Hej TreOmNatten

Tak for din input!

Mvh ziindan

Hej TreOmNatten.

Nu kan jeg se at vi skal bruge histologi udgave 2012. Men hvad synes du om at bruge Finn Geneser(2006), når man nu har fået den foræret ;).

Mange tak på forhånd

Den er god nok. Det har ikke været en omfattende revision der foregik imellem de to udgaver og du kan finde pensumlister der angiver sidetal for både den gamle og nye version.

Det lyder godt :slight_smile:
Mange tak for svaret