Pensumliste 1.semester på Medicin AU

Hej

Jeg starter på første semester lige om lidt, og leder efter en pensumliste, så jeg kan begynde med at købe bøger. Men jeg kan dsv ikke finde en officiel liste på fx. Saxo osv. Er der nogle der ved hvorhen man kan se de officiel pensumliste, eller evt ved hvilke bøger man skal købe?

Tak på forhånden :slight_smile:

Bedste tip:
VENT! Når du starter studiet, så vil dine tutorere kunne sige, hvilke der giver mening at købe, og hvilke bøger, man ikke kommer til at bruge, eller evt. kun skal læse 2 sider af, og derfor kan låne på biblioteket den eftermiddag.

Går selv på SDU, så kan ikke råde konkret ift. bøgerne I skal bruge, men pensumlisten er her:

Ps - tilykke med optaget, og god fornøjelse med studiet!

Jeg er enig med V.Cava, men du kan finde den officielle pensumliste i kursuskataloget:

Cellebiologi:

Genetik og Personlig Medicin:

Videnskabsteori, sundhedspsykologi og kommunikation:

Sjovt nok, så står der ikke at man skal bruge “Klinisk sundhedspsykologi”, selvom der flere andre steder står at det er en del af pensum.

Du kan også se de fysiske bøger på s. 17 i Rushåndbogen, “RusAcuta”

Tror kun det er medicinsk kemi der mangler derudover, men som jeg har nævnt i en anden tråd, så ser den ret overfladisk ud. Jeg ville nok kun sige man skulle købe den, hvis man gerne vil have hele pensum og man har haft kemi på A-niveau. Jeg kan kun forestille mig at man får brug for at bruge sine gymnasiebøger igen uanset hvad, hvis man gerne vil gå i dybden med det. Det ligner en bog som man udelukkende kun kan bruge til repetition og ikke at lære. Men hvad ved jeg, jeg har ikke læst bogen færdig overhovedet. Det er bare min mening :slight_smile: