Pensumliste AAU 1.-2. semester

Hej folkens
Er der nogen, som sidder inde med en pensumliste til 1.-2. semester til medicin på AAU? Jeg satser stærkt på at komme ind til sommer, og vil af pengemæssige grunde gerne være tidligt ude mht. køb af studiebøger

Jeg foreslår, at du lader være med at bruge penge på Fysiologi - en grundbog og i stedet køber den engelsksprogede Guyton and Hall - Textbook of Medical Physiology.
Du kommer helt sikkert til at mangle viden, hvis du nøjes med førstnævnte. Fysiologi - en grundbog kan benyttes som indstigningsbog til fysiologi, men hvis du har det okay med engelsk, er den spild af penge.
Jeg vil dog alligevel foreslå, at du venter med at købe bøger til semesterstart, da du ellers kan risikere ikke at få de nyeste udgaver af bøgerne, du skal bruge.
Mange studerende køber udelukkende brugte bøger og også ældre versioner og klarer sig fint, men hvis tanken er at købe nye bøger, ville jeg helt klart vente.

  1. semester
    Genesers histologi og eventuelt Histologikompendium fra Munksgaard
    Basal og Klinisk farmakologi og eventuelt Kompendium i farmakologi fra FADL
    Embryologi af Langmann - alternativt Human Embryologi af Larsen
    Textbook of Medical Physiology af Guyton & Hall
    Biokemi af Vibeke Diness Borup
    Hovedets, halsens og de indre organers anatomi fra Munksgaard
    Subjektiv & Objektiv fra Munksgaard
    Macleod’s Clinical Examination fra Elsevier
    Et anatomi atlas. Det kan være fra Thieme eller det skrevet af Frank H. Netter. Det vigtigste er, at der står ‘‘Latin Nomenclature’’ derpå.

  2. semester
    Immunologi af Ralf Agger
    Epidemiologi og Evidens

Det skal siges, at dette ikke er en decideret pensumliste, da AAU ikke som sådan opgiver et pensum på medicinstudiet. Det er forslag til, hvilke bøger man eventuelt kan bruge til at udfylde sin viden på studiet. Forklaringen på det kommer i løbet af 1. semester.

2 Synes om

Jeg takker rigtig mange gange :grinning: