Pensumliste til 1-2 semester på SDU

Hej alle :slight_smile:

Er der nogen, der ved hvor man, på nettet, kan se en pensumliste for de første semestre på SDU? Jeg er ret sikker på at der er en tilgængelig på nettet, men kan simpelthen ikke finde den nogen steder!

Det kunne være meget rart at have en idé om hvad man skal have fat i :smiley:

http://sdu.dk/Information_til/Studerend … r/e10.aspx

Kig i studyguiden… Men i får rigeligt med tid til at få de rette bøger… Selvom det nok ikke stopper dig i at kigge på det alligevel :wink:

Det gør det nok ikke… Er ALT for nysgerrig :roll:
Tak for linket :slight_smile:

her! :slight_smile:

Kan det betale sig at anskaffe bøgerne nu? Jeg er pt. sengeliggende, og kommer nok ikke til at arbejde foreløbig, med en tibiakondylfraktur og keder mig derfor helt enormt!
Er dog i tvivl om der når at komme nyere udgaver af bøgerne - den ene af dem hedder som f.eks. førstehjælp 2009!

Ville jo meget nødigt skulle bruge pengene to gange!

Jeg synes at førstehjælpsbogen var spild af penge, jeg og langt de fleste brugte den overhovedet ikke. Ang. de andre bøger, så tror jeg ikke der kommer nye pt., derudover ville personligt vente for det vil for det første starte blødt ud så alle kan være med, og for det andet, læsning er der nok af på medicin. Hvis du ikke kan meget andet, så er det nok bedst at kom i gang med celle biologi, dvs. et køb af Essential Cell Biology ville være oplagt :slight_smile:

Cellebiologi kan man godt købe og begynde og læse, men alternativt kunne man inden studiestart også opfriske sine kemifærdigheder eller begynde at terpe de 20 aminosyrer som man skal kunne udenad efter 8 uger på studiet.

Så rådet er at lade helt være med at købe førstehjælpsbogen?
Hvad er sandsynligheden for at de ændrer boglisten for studiestart februar? Umiddelbart ville jeg selv sige ingen, men aner det jo ikke!

Men bogen: Essential Cell Biology af Alberts ville være en god investering nu?
Det var egentlig ikke så meget for at tyvstarte - er bare nysgerrig for at se hvad det egentlig er for noget :slight_smile:

Nå nå! Hvad er det så for tyve aminosyrer? :wink:

Da jeg blev færdig med første sem. her i foråret og dermed færdig med at bruge førstehjælpsbogen, sagde de til evalueringen af eksamen, at de regnede med at lave et kompendie i stedet for bogen. Hvornår de bliver færdig med dette kompendie vides ikke… Dessuden vil jeg lige sige at de fleste på mit semester endten undlod helt at købe den eller åbnede den aldrigt… selv åbnede jeg den og læste den og det var komplet spild af tid… hvis du nu alligevel vil have den, kan du få min for en 50er :stuck_out_tongue: