Personale til uniTEST

,

Er det studerende på SDU, der bliver sat til som “personale” på testdagene samt MMI?

Samme spørgsmål mht. KU og deres test

:smiley::smiley:

Hej Sarnici

Ja, på SDU er det primært medicinstuderende der er vagter og interview personer til MMI’en

Fedt! Hvad med den første del af testen?

Det er studerende fra alle studier der er vagter til unitesten

Det er ikke korrekt. Det er ansatte på SDU eller med tilknytning til SDU der varetager langt de fleste funktioner på MMIen. Det er ofte studerende der er vagter i lokalerne før og efter MMIen. Sitebestyrer-post og interview-stationer bemandes mestensdels af ansatte eller læger med tilknytning til SDU.

Hilsen
KmK (der både har været interviewer, sitebestyrer og vagt ved MMIen)

Jeg ved ikke hvordan det har været tidligere, men jeg var både interviewer sidste år og er det igen i år, der var vi næsten kun medicinstuderende.

Ja på den specifikke stand (læs og forstå). Men ikke på de resterende 6 vel?

Jeg sad selv på samarbejdsstanden, og der var også medicinstuderende på nogle af de andre

Da jeg var der skulle studerende bemande læs og forstå standen. Resten blev bemandet af ansatte eller læger med tilknytning til. Jeg var med i årene inden pausen så der kan selvfølglig være sket noget siden.
Men du fastholder at det primært at studerende der sidder ved alle interviewstandene? For så har meget sørme ændre sig de seneste år.