Prioritering av studiested, hvor har jeg størst sjanse?

Hei

Jeg satser på komme inn på kvote 2 (som de fleste nordmenn :slight_smile: ) og lurer på hvordan jeg skal prioritere studiestedene på KOT oppmeldingen. Det viktigste for meg er å komme inn på studiet, ikke hvor jeg studerer. Derfor er jeg redd for å ikke bli vurdert like sterkt på de stedene jeg prioriterer som 2 og 3. Jeg har ikke så sterkt snitt, men har mye relevant erfaring (jobb, reise, høyere utdanning ++) og tror derfor at kanskje SDU er mest aktuellt? KU er derimot mer praktisk da jeg har en samboer som skal studere der. Men hvis jeg da setter KU som nr. 1 og SDU som 2, vil SDU innkalle meg til intervju (eller mener de at jeg ikke er høyt nok motivert?)

Som jeg skrev, stiller jeg nok sterkest når det gjelder erfaring, ikke karakterer. Jeg har høye karakterer i kjemi, biologi, men gjennomsnittet ligger lavt (8,noe), derfor er jeg redd for at KU og AU ikke vil “tro” på mine akademiske evner. Høres det riktig ut?

Jeg innser at det kanskje er umulige å svare på disse spørsmålene, men hvis noen har erfaring med det?

mvh
G.

Hei,

Jeg tror du har misforstått littegranne! De fleste nordmenn kommer ikke inn i kvote 2, men må søke til samme frist!

Jeg tror godt du blir vurdert likt begge steder såfremt du har medisin øverst på sine ønsker.

Hejsa!
Jeg havde heller ikke verdens højeste snit. Jeg prioriterede KU, AU, SDU. Jeg kom til samtale hos SDU, men kom på i KU.
Min tanke var, at de fleste søger KU som 1. prioritet, og så tænkte jeg, at hvis jeg ikke havde KU som 1. prioritet, ville de nok slet ikke vurdere mig, da de “jo har så mange at vælge imellem”. Men sådan er det forhåbentlig ikke!!!
Held og lykke!

as77, vet du hvorfor du kom inn på KU, fikk du noen begrunnelse?