Råd til 5. sem. immuno/mikrobio? (AU)

Heyhey
Vil nogen være rare at fortælle mig lidt om hvordan man klarer det kursus? Hvad er godt at gøre vs. absolut no-go? Giver det noget at læse i bøgerne, og bliver forelæsninger optaget?

Bh.
Pont

Immu består af to dele: immunologi og mikrobiologi.

Immunologi er meget om kroppens eget immunforsvar og de processer der nu er involveret i det. Immubogen er meget god og let forståelig med gode figurer.

Mikrobiologi er udenadslære om bakterier, vira og div andre patogener. KLART det tungeste og vigtigste, men man kan nemt komme til at underprioritere det. Ikke undervurder det!! Find et godt system til at kategorisere og systematisere det, så det giver mening for dig. Jeg havde meget gavn af SketchyMicro, da eksamen nærmerede sig, men pas på med at bruge det som eneste værktøj - du misser en del pensum på den måde og ikke alle tingene i videoerne er relevante. Forelæsninger og holdtimer indkapsler det vigtigste. MIMS-bogen er skrald. Der findes en masse gode eksamenssæt inde på medicin-noter

1 Synes om

Tak for svaret!
Bliver forelæsninger optaget egentlig?

Det mindes jeg ikke, at de gjorde

Niks, du skal møde op til dem. Mange af slidesne er nemlig ret uforståelige, egentligt også selvom man har mødt op.

Nå, det lyder jo lovende….

Jeg har også et spørgsmål til “spotprøverne”. Hvad handler det lige om? Hvad skal man spotte? Er det svært? Er det ligesom i anatomi?
Og, ift. labøvelser, er det så sådan at man skal finde sammen i grupper selv eller bliver man sat sammen af nogen eller hvordan?

Ja, man kan egentlig godt sige, at spotprøven fungerer lidt ligesom anatomieksamen. Der er nogle stationer med ark, og så skal man krydse sit svar af i et skema for hver station. Det er en god øvelse og kan pege lidt på, hvor der måske er nogle svagheder i læsningen. Selvom det jo egentlig slet ikke er sådan, eksamensformen er…
Lab er stille og roligt. Man kan selv vælge, jeg var sammen med min daværende læsegruppe på 4.