Hej medstuderende! 
Jeg er i gang med B7/B8 færdighedstræning og har ikke haft mulighed for at deltage i så mange af øvelserne, som jeg kunne have ønsket. Jeg er nysgerrig på, hvordan andre som evt. har stået i samme situation, har grebet det an.
Hvis du har været i samme båd – hvordan forberedte du dig, og var der noget, der fungerede særligt godt for dig? Materialer, strategier, fokusområder osv.? Tænker om der fx er nogle relevante kurser man kan tilmelde sig, om man kan få lov at følge en læge ude på afdelingerne, eller lignende. Alle erfaringer og tips modtages med kyshånd 
På forhånd tak!
Nu har jeg været med til en del af øvelserne og det virker ikke til at være de helt store krav der stilles til eksamen. På det gyldne drev har Visar K, lagt en del noter ud.
Som jeg har fået af vide fra ældre studerende, så er det primært Manuel blodtryksmåling af UE og Suturteknik som folk dumper på. Der kommer dog en praktisk dag, hvor de stiller redskaberne som man skal bruge til fx. manuel blodtryksmåling til rådighed - det der kan være svært med manuel blodtrykmåling er at man skal holde den i en bestemt vinkel når man skal måle på a. a dorsalis pedis, men så er det egentligt det sværeste.
Det folk dumper oftest på ved fx. mamma er afgræsningen af mamma. Min taktik bliver at få genopfrisket det lidt løbende herover B8 og så til den praktiske dag, så får jeg lige blodtryksapparaturet i hånden igen. Og husk at spørge om navn+CPR til eksamen, det virker de fleste ønsker du gør dette.
Der er dog ingen som er ude på at dumpe dig, jeg har ihvertfald hørt til de øvelser som jeg har været med til, at de er rimelig flinke til at hjælpe folk på sporet, hvis man ikke lige får nævnt det ene eller andet. Men tjek det gyldne drev, der er sådan et note hæfte for hvad man bør nævne ved de forskellige.
Rettelse: der afholdes sutur kursus på tirsdag, jeg ved ikke om du kan nå at tilmelde dig, men så får du det ihvertfald i hænderne to gange.