Redskaber til anatomi/fysiologi eksamen

Ang eksamen, respirationsorganer, kredsløb og urinveje på AAU 1 semester.

Hvilke redskaber som fx color atlas, flashcard, apps mm. har i haft gavn af til anatomi/fysiologi eksamens læsning?

Find gode Sobotta Atlas billeder, og derefter plot dem ind i anki.
Ellers brug dem forelæseren har brugt i deres slid. Det er typisk disse som bliver vist til eksamen.

2 Synes om

Jeg så mange videoer på youtube fra “Byte Size Med”. Videoerne tager ca. 10-12 minutter, og jeg mener hun har videoer til både hjerte-, lunge- og nyrefysiologi og embryologi. Jeg oplevede at videoerne var pensumdækkende. Jeg trak fx spørgsmål omkring hjertets egenregulering samt hormonelle og neurale regulering og talte faktisk bare ud fra de videoer jeg havde set fra den yt kanal.

Ellers så tegnede jeg alt overfladeanatomi og indre anatomi i hånden og skrev både danske og latinske betegnelser for alt - jeg er meget visuel hvorfor det hjælper at tegne i hånden. Jeg oplevede, at det som der særligt blev lagt fokus på, det var at man havde styr på overflade- og indre anatomi samt at man som minimum har en overordnet forståelige for fysiologien. Histologisk blev min gruppe også eksamineret i hjertemuskulaturens opbygning, så det er nok også godt at få styr på.

Jeg havde også gode noter til stort set alt vi kunne eksamineres i for at gøre forberedelsestiden til selve eksamen lidt nemmere, da alle hjælpemidler er tilladte i den tid. Jeg havde fx også alle mine tegninger med, og i min gruppe var vi gode til at dele ud af hinandens noter og tegninger.

Den generelle oplevelse for mig og mange andre fra min årgang var også, at HLN eksamen var nemmere end forventet og generelt bare mega chill faktisk.

Jeg håber mit svar kan bidrage med noget, og tøv endelig ikke med at spørge mere! Jeg husker selv nervøsiteten for den eksamen, men den var simpelthen så chill :smiley: Held og lykke!

1 Synes om