Reeksamen B2 - SDU

Hej alle,

jeg har forsøgt at finde info og dato for reeksamen i B2, men har ikke haft held med det.
Ved I, hvornår den plejer at ligge for de, der er sommerstartere?

Der er desværre kun reeksamen én gang om året, i august. Ellers skal man op til ordinær eksamen sammen med næste hold i juni.

1 Synes om

Hvad har dumpe % været på B2?

Den var 20% på min årgang, og det fik vi at vide var i den lave ende.

Du kan se den herunder:

Den ordinære eksamen er d. 10. og 12. juni.

Du kan finde det her: Se din eksamensplan for Medicin, Bachelor

Ifht dumpe %, så synes jeg at en af instruktørerne sagde til mig at den lå på ca. 25%. Men hepper på dig med2023, det skal nok gå! Hvordan synes du selv det gik - synes spot var rimelig overkommelig ifht vores prøve-spot.

Jer som har været op til B2. Lagde John videoerne ud af forelæsningerne?

John har lagt få powerpoints ud med lydklip, men disse må ikke deles. De er hellere ikke dækkende af pensum på nogle måde, da relativ få kommer til hans forlæsninger, derfor har han reduceret antallet af forlæsninger, så der er mere selvstudie og holdundervisning med forudgående podcasts. Disse må hellere ikke deles uden tilladelse fra de enkelte instruktørers tilladelse.

Det bedste er næsten bare at snuppe standard svarene og øve dem febrilsk igennem, og så supplere din læsning med våd/tør-salen ifht spot.

Hvad er “standard svarende” jeg har nemlig ikke mulighed for at dukke op til undervisningen (udover det obligatoriske)… så har brug for alle tips og tricks, og noter osv

Standardsvar er de svar som hører til undervisningen, og de laves af Chemnitz. Hvert “emne” i anatomien har nogle spørgsmål som hører til, hvoraf svarene typisk frigives efter holdtimerne i de emner er gennemført af alle holdene. Standardsvar er den besvarelse på de spørgsmål som han i teorien kan spørge ind til til eksamen, og skulle mene at det burde være pensumsækkende for alt anatomien - dog er der sindssygt mange, og kan kun anbefale at lave dem løbende og repeterer.

Noget du kan sende? Altså alt materiale til B2? Vil nemlig gerne læse op i god tid, da jeg ikke har mulighed for at deltage til undervisningen

Har dem ikke liggende - og der findes over 1000 af dem… men, kan anbefale at få adgang til de gyldne drev, der burde de ligge

Ifht tips og tricks, jeg ved ikke om du har kendskab til det latinske sprog, men en god ide vil være at lære sproget og de forskellige udtryk man bruger - f.eks. fossa, fovea, linea, rectus, da man i teorien kan gætte sig frem til mange ting.

Min læsemakker og jeg læste hver for sig og vi gik egentligt bare igennem et emne af gangen og så lavede flashcards. Efter vi var igennem alle holdundervisningerne, så gik vi i krig med standardsvar og kørte dem igennem sammen. Derefter lavede vi så flashcards på de sværeste op til eksamen.

Husk dog du skal op til SPOT og der er holdtimerne ret gode, da ikke alle præparater er i hans powerpoints. Dertil vil jeg anbefale FADLs eksamensforberedende kursus som dog kun giver undervisning i arbejdsmedicin, fysiologi og embryologi - men det er et krav du består disse, dvs. det er en helhedsvurdering.

Ifht det gyldende drev, ja - der ligger mange ressourcer men John ændrer i hans standardsvar og jeg hentede alle standardsvar på det gyldende drev og der var nogle som var taget ud i 2023 udgaven og der var rettet i nogle få svar. Hold desuden øje med om John går på pension, da ham der skal overtage hvis har andre fokusområder end John.