Hejsa
Jeg har par spørgsmål omkring kompensation for transport ifm. Fadl-vagt/SPV-vagt.
Jeg har hørt, at man får alm. timeløn for den tid, man bruger på transporten, er det korrekt? Hvordan fungerer det i praksis?
-
Hvis jeg har en vagt på et sted som Gødstrup, hvor transporten med offentlig transport tager 1,5 time hver vej, får jeg så godtgjordt for den samlede rejsetid på 3 timer?
-
Hvad hvis jeg kører bil, og turen i stedet tager rundt regnet 2 timer, får jeg så kompensation for de 2 timer, eller regner man kun med den tid, det ville tage med offentlig transport?
På forhånd tak for hjælpen
For arbejdsmæssige spørgsmål kan jeg kun anbefale at du kontakter fadl, og såfremt du endnu ikke er medlem bliver det fra d.d.
Men for at besvare dit spørgsmål.
Jvf. §21 i SPV overenskomsten:
Stk. 2.
Der ydes den lægestuderende betaling med dagtjenestesats efter § 3, hvis den samlede
transporttid til og fra tjenestestedet overstiger 1 ½ time. Der ydes betaling for den del af
den samlede transporttid, som overstiger 1 ¼ time. Transporttiden beregnes som rejsetiden med offentligt transportmiddel mellem (hoved)banegården i den universitetsby,
hvor den lægestuderendes fakultet er beliggende, og den studerendes tjenestested. Ruten
beregnes via www.rejseplanen.dk.
Hvis afstanden mellem (hoved)banegården i den universitetsby, hvor den lægestuderendes fakultet er beliggende, og den studerendes tjenestested overstiger 24 km, ydes endvidere refusion af den studerendes dokumenterede udgifter til offentlig transport.
Afstanden beregnes som den korteste afstand ved www.krak.dk.
Regionen kan i øvrigt, hvor særlige forhold gør sig gældende, efter drøftelse med FADL
beslutte, at der ydes refusion for transportudgifter og/eller betaling for transporttid ud
over, hvad der følger af ovenstående.
Læs mere: SPV overenskomst (fadl.dk)
1 Synes om
Nej, man skal blot have gennemført SPV kurset.
Men jeg kan kun anbefale at man er medlem af den fagforening som har forhandlet de gode vilkår man arbejder under som medicinstuderende hvadend det er SPV, eller Lægevikar.
1 Synes om
Du får løn for den tid registreret for offentlig transport under timeseddel på AXP, fratrukket 1,25 timer. Dette uanset hvilket transportmiddel du bruger.
1 Synes om
Tak! Jeg er ikke SPV´er endnu, men overvejer det og ville bare lige forstå reglerne først. Tak fordi du klargjorde det.