Relevant kvote 2 erfaring

Hej,
Jeg har en BA i fysioterapi (pånær forsvarelse grundet uddannelsesloft) og læst 1 år til sygeplejerske. Jeg har også arbejdet som frivillig på hospital i en kortere periode.
Jeg vil gerne optimere mine chancer i kvote 2 mest muligt og er derfor ved at søge noget relevant arbejde.

Pt skal jeg til samtale til flg.:

  • sygeplejevikar på hospital
  • forskning på hospital

Jeg ved dog ikke hvor relevant det er, da jeg som sygeplejevikar nok mest kommer til at lave personlige pleje og sidde fast vagt, og forskningsarbejdet er i første omgang mest at ringe til forsøgspersoner (på sigt måske noget laboratoriearbejde)

Jeg vil derfor bare gerne have en second opinion på om jeg er på rette vej ift at målrette min kvote 2 aktivitet.
Eller er der andet oplagt arbejde/forskning jeg kan søge som er mere relevant for mig?

Helt klart forskning. Især hvis du kan få overtalt den projektansvarlige til at få lov at lave en artikel.

1 Synes om

Enig med Mignon :wink:
Husk at det kun er på KU at den type erfaring tæller.
Hvis du gerne vil læse medicin så overvej om du også skal søge ind på SDU, AU og AAU.

Tak for svar. Jeg kan desværre ikke søge Aalborg, da jeg sommersupplere og derfor kun bliver vurderet i kvote 1, hvor jeg desværre ikke har nogen chance med mit snit fra STX (8,0).
Jeg har forsøgt SDU uden held, så jeg tænker mine bedste chancer er KU.
Men jeg kan evt forsøge Aalborg næste år, hvis ikke jeg kommer ind i år, har bare hørt de ikke rigtig ser på relevant uddannelse der.

Ved du hvad jeg kan forvente ift. forskning?
Altså er det forventeligt at det til en start blot er at sidde og indkalde forsøgspersoner til undersøgelse? For det er der jo ikke så meget ved rent fagligt, så jeg er lidt i tvivl om det forskning, jeg har søgt er ‘godt nok’ til kvote 2. (Jeg hørte om projektet via en stud med)
Kan jeg forvente at komme til at være medforfatter på en artikel og hvordan foregår det i så fald?

Jeg har set lidt på nogen andre projekter på http://puffnet.dk/, hvor der dog står man skal være stud med. Men jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg ellers bliver en del af et forskningsprojekt?

Det afhænger vel meget af hvad du kan i forvejen og at du tidligt melder ud hvad du vil.
Hvis du kun skal indkalde patienter, så er det det, men så må du bruge det til at forklare i din ansøgning at du har fået erfaring med patientkontakt og hvad det indeholdt.
Det ville i det mindste også være super at få en udtaglelse fra projektansvarlige at du fortsætter med i projektet og får flere opgaver undervejs som studiet skrider frem, eller noget i den stil.

1 Synes om