Reservelægeløn på 44.999?!?

Jeg faldt lige over en lønstatestik på sygehusansatte.dk

Hvis man klikker ind på amtsfakta -> vælger århus amt -> Lønstatistik -> Personalegrupper
finder man at underordnede læger (reservelæger) tjener 44.999/md
Dette er selfølgelig bruttoløn: grundløn + tillæg + særlig feriegodtgørelse + genetillæg + pensionsbidrag.
(Nettoløn er opgivet til: 32.041)
Man regner nok også 1. reservelæger med i “underordnede læger”

Men lyder det ikke stadig som en høj løn? ihvertfald i forhold til hvad man kan finde frem til på laeger.dk… Ikke fordi jeg har noget i mod 45000 om måneden som ny læge… :twisted:

mvh…

I seneste nr. af Dagens Medicin er en lidt mere detaljeret oversigt. Her fremgår det, at Reservelæger tjener 40.965 kroner i bruttoløn. Igen, formentlig alt inklusive… Det synes jeg ikke lyder helt urealistisk, når man tænker på, at det er alt fra turnuskandidater til 2. års kursister.

Iøvrigt fremgår det, at 1. reservelæger tjener 51.000 kr., afdelingslæger 60.000 og overlæger 67.000 kroner.

  • Mikkel

Hvis man kigger på overenskomsten kan jeg kun regne mig frem til :

Grundløn: 25.927,75 + 15,79%(pension)+ 2.952,08(tilladelse til selvstændigt virke) = 32.922

hmm… resten op til de ca 45000(/41000) er måske decentrale tillæg, holddriftstillæg osv?

well… så vil jeg da ikke klage over vores løn… jeg er tilfreds ihvertfald…

Mvh…

Man skal huske feriepenge, pensionsgivende tillæg, overtid, holddriftstillæg mv, og så er der for de vagtbærende ikke ret langt op til en bruttoløn på 40-45k/måned.