Retskrav på "stamuniversitet" ved kandidat andetsteds

,

Hej :slight_smile:

Jeg studerer medicin på bachelordelen på AAU og er nysgerrig på, om mit retskrav til kandidaten på AAU bortfalder, hvis jeg søger om og bliver optaget på kandidaten på for eksempel AU. Har jeg så brugt min “chance” og kan ikke bagefter søge om kandidat med retskrav på mit stamuniversitet, hvis det ikke fungerer for mig på AU? (det er et tænkt eksempel - jeg har selvfølgelig ikke lyst til at skalte og valte med pladserne, hvis der da er nogen ledige på AU, men vil gerne vide, hvordan landet ligger, hvis det skulle blive aktuelt).

På forhånd tak :slight_smile:

1 Synes om

Jeg kan ikke svare, måske andre kan.

Men ellers tænker jeg næsten at du skal have fat i studieadministrationen ved AAU.

Del gerne svaret når du har det.

Mvh

Jeg har skrevet til kandidatoptag på AAU, og de har meldt tilbage, at hvis man ikke bliver tilbudt optagelse på Aalborg og accepterer dette tilbud, så har man ikke brugt sit retskrav. Jeg troede egentlig, dette var for godt til at være sandt - da jeg havde en forestilling om, at hvis man har søgt kandidat andetssteds, mistede man sin chance på stamuniversitetet. Men det lyder godt nok som om, retskravet ikke bortfalder i en sådan situation. Jeg har skrevet tilbage med supplerende spørgsmål og afventer svar for at være sikker på, at jeg ikke har misforstået noget.

Vh

1 Synes om

Hej! Fandt du endegyldigt ud af, om retskravet bortfaldt eller ej? :slight_smile:

Hej :blush: De svarede aldrig på min opfølgende mail :woman_shrugging: