Rettefri juli på SDU - har det altid været sådan?

Hej alle,
Har det altid været sådan at SDU har rettefri juli? Dvs. at eksamensopgaver ikke rettes i hele juli.

For vores årgang betyder det, at vi ikke har fået svar på vores eksamen, som lå d. 12. juni endnu. Vi kan senest forvente at få svar d. 12. august - det efterlader os med små to uger til at læse op til reeksamen.

Har dette altid været normal praksis? Og er det sådan på andre universiteter? Synes det virker mærkeligt at vi skal vente så lang tid og holde hele august fri i tilfælde af reeksamen.

Nu har jeg gået på SDU i knap to år, og vi har begge gange fået svar allerede i start juli, når vi havde vores juni-eksamener. Mener også, at de har deadline på 4-5 uger efter, at eksamen er afholdt, at de studerende skal have svar.

Umiddelbart vil jeg sige, at jeres tilfælde er meget usædvanligt.

1 Synes om

Hold da op, I har ventet lang tid! Må jeg spørge, hvilken der er tale om?

What, det lyder spøjst! På AU har vi deadline for karaktergivning slut juni uanset eksamen, og jeg tror vistnok også, det gør sig gældende for alle uddannelser på AU. Det er godt nok lang tid at vente på svar for en eksamen d. 12. juni…

1 Synes om

Okay, rart at høre at det er usædvanligt det her, for det virker urimeligt! Tak for svaret!

Yes, det er B4 genetik eksamen

Det lyder yderst mærkeligt??? Det har jeg godt nok aldrig oplevet og jeg skal starte på B7 efter ferien?
de arbejder altid hårdt på at vi kan nå at få svar omkring 3.-5. juli agtigt… super mærkeligt og dårlig stil?