Rustur

Hej med jer,

jeg har netop søgt ind på medicin på KU som vinterstarter. Men der er vist noget med, at jeg allerede skal på rustur her til sommer? Kommer man så på to rusture som vinterstarter, eller er vinter rusturen blevet afskaffet?

Og ved I nogenlunde hvornår sommer rusturen ligger?

Hilsen Hanieh :slight_smile:

Hej Hanieh!
Jeg læser godt nok i Århus, men jeg kunne ikke forestille mig at du skal på rustur til sommer, hvis du er vinterstarter… I Århus ligger rusturen ca. et par dage efter studiestart. :slight_smile:

/Cecilie

Vinterstartere får tilbud om at komme på to rusture: en på 6 dage for både vinter og sommerstartere lige op til sommersemesterstart og en på 2 dage i løbet af januar.

nå ok, min fejl :slight_smile:

Det er næsten rigtigt hvad Struensee siger, men der bliver ikke nogen vinterrustur da fakultetet har sparret det væk :evil: … Så ja du skal (hvis du vil) på rustur sidste uge i august, og så vil der formodentlig være noget “gensyns hygge” inden vinterstart…

Jeg var, som de sidste, med på vinterrusturen i Februar.

Selvom det virker lidt fjollet, så tag med i september, det er ikke en oplevelse du vil gå glip af. Det virker måske som langt ude i fremtiden at i skal starte, men det er fandme en god tur!

Jeg må indrømme at jeg ikke synes det er så vanvittigt ærgerligt at vinterrusturen blev afskaffet, selvfølgelig er det fedt med 3 dages fest, druk osv, men en hel uges rustur, med gennemplanlagte aktiviteter er helt klart værd at sætte tid af til.

Er der nogen der ved, hvad det er for nogle datoer man skal reservere? Planlægger nemlig også at søge ind som vinterstarter, og har egentlig sagt til min arbejdsgiver at jeg kunne arbejde i september på fuld tid… Så kunne være fedt hvis der var nogen som vidste bare ca. hvornår det er ??

Det plejer at ligge lige i ugen før studiestart =)

Ja, jeg vil helt klart ikke gå glip af turen, så derfor prøver jeg også at planlægge lidt.
Tak for jeres svar :slight_smile: