Rustur!

Wuhuuu… Jeg er blevet optaget på KU :slight_smile:

Mit spørgsmål drejer sig egentlig om hvorvidt jeg skal tage med på rustur eller ej. På den ene side har jeg ikke lyst til at være væk fra mine børn i en hel uge (har to små børn), og på den anden side er jeg bange for at gå glip af noget vigtigt.

Hvor vigtig er rusturen for det sociale liv senere på holdet? Er man helt udenfor hvis man ikke har været på rustur?

Jeg var ikke med på rusturen, og jeg kommer fint ud af det med mine medstuderende, :slight_smile:

Det skal nævnes at rusturen er en af de fedeste oplevelser du kommer igennem nogensinde, så det er virkelig værd at overveje at tage af sted alligevel. Folk er utroligt forstående overføre de, der vælger ikke at drikke, de der tager tid til at snakke med deres børn osv. og du kommer derfor ikke til at føle dig udenfor eller lignende. Jeg vil stærkt anbefale at du tager med!

Hvad er det lige man laver på en rustur? Synes bare, at en uge lyder som lang tid :wink:

Det er vidst også kun på KU at det varer en hel uge - eller…?

Altså, de fleste med børn har allerede som yngre været igennem det der med, at socialt druk på en uge er verdens fedeste oplevelse, og vil hellere bruge tiden med børnene…

Jeg var heller ikke med på rusturen, hvilket mange fra mit hold heller ikke var, da de stod i samme situation som jeg, og jeg føler slet ikke, at jeg er gået glip af noget, men er glad for at have været hjemme med ungerne…

Hvis du er ældre studerende bliver du, hvis du skal gå på KU, nok placeret på hold 101, der er et oldekollehold for ældre studerende, hvor mange allerede har familie, og så er prioriteringen anderledes med det sociale, end jeg har indtryk af at den er på de yngre hold… Men det fungerer fint alligevel.

Der er intet fagligt eller studierelevant man går glip af ved at blive hjemme, da alt gennemgåes ved studiestart.
Tillykke med dit nye studieliv, forøvrigt! :doc: :stuck_out_tongue:

Hvis du føler for det, kan du tage derud en dag eller to og få sagt hej til din kommende medstuderende. Det er ikke meget du går glip af, og det er sådan set bare en undskyldning for en uges druk. Den beskedne mængde studie-relevant info du får på rusturen er der alligevel ingen der kan huske jvf. manglende ædruelighed.

Brug hellere tiden på noget fornuftigt med børnene mens du har tiden til det. Studiet røver snildt en stor del af din fritid.

Tillykke med optaget :slight_smile:

Vh
Powerpuff

Tak for alle jeres svar :slight_smile: tror sgu ikke at jeg tager med på rusturen. Jeg kan slet ikke overskue en uge med fest og ballade… Det er hvad der sker når man bliver gammel :wink:

Hey

Der var flere på vores hold der bare tog de første dage med. Så det er også en mulighed…

Hej,

Jeg er også lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal med…
I det brev jeg har fået står der, at der vil blive gennemgået en masse faglige informationer… Jeg vil helst ikke gå glip af dem, men i følge jeres indlægs virker det som om at det ikke er spor meget og ikke spor vigtigt?
Jeg vil helst ikke side første skoledag og allerede føle mig bagud mht studiet:S

Rusturen er både faglig og social. Den er ikke nødvendig for at blive en god læge, men den giver indblik i hvad man kommer til at foretage sig under og efter studiet.

De, der siger at rusturen kun består af druk tager fejl og har ikke selv været med. Alkohol er forbudt indtil kl. 16 og er valgfrit efterfølgende. Det er et action-packed program igennem alle 6 dage som er værd at se og man får virkelig lov at prøve en del. Lige fra at suturere, diagnosticere, tage blodprøver og til det mere hyggelige med at kaste appelsiner, drikke vand om kap, spise wasabi osv.

Rusturen kan ikke rummes i et forum-indlæg. Det skal prøves.

Det lyder da helt vildt sjovt hvis det er som du siger. Jeg troede egentlig at rusturen kun var en undskyldning for fest og ballade. Jeg har besluttet mig for at tage med alligevel :slight_smile:

I gamle dage var der øl 24/7, men det var nogle sjove dage, hvor man hyggede sig, og lærte hinanden at kende.

Fagligt information… FADL var ude og værge nye medlemmer, og man syede og lagde IV adgange på fantomer.
En enkelt post indeholdt lidt førstehjælp…Det var tilbage i 2001, men det kan jo være at det har ændret sig markant.

Det er også rart, at man lære en masse mennekser at kende, som man kommer til at gå op og ned af de næste 6år, så man ikke er palle alene i verdenen.
Tillykke med at du er kommet ind, og glæd dig til at hårdt og spændende studie.

mvh
Svend