Så blev fonden til studenteraktiviteter bremset

YES! Nu har vi én af ålene lige der, hvor det bliver spændende! :wohow:

Jens skriver:

Man ser for sig Jon Steward (fra The Daily Show) rette sig og i stolen, og med et lusket smil stille det tarvelige spørgsmål:

Hvis fakultetets ledelse siger, at man ser positivt på rusvejledernes og FADLs forslag om, at fakultetet støtter rusvejledernes “uddannelse” med 100.000 kr pr. år; … hehe du kan godt se hvor jeg vil hen… og de spørger DIG om DU synes det er ok at pengene tages fra den samlede pulje på 200.000 kr pr. år… vil du så sige ‘yes please’ eller ‘no thanks’?

Og nu ikke noget med at åle dig uden om :!:

Simon K:

Jeg er bange for at Jon Steward ikke er helt så snedig som han tror :slight_smile: . Jeg mener nemlig det er helt forkert at betragte rusvejledningen som en traditionel basisgruppe. Senest har universitetets centraladministration meldt ud, at man juridisk såvel som praktisk betragter den ydelse rusvejlederne leverer som værende et kursus fuldstændigt ligesom undervisning mv. Derfor må det også være en selvfølge, at rusvejlederne ikke selv skal ud og søge penge i byen til at afholde kurset - tænk hvad anatomerne, fysiologerne eller patologerne ville sige hvis deres undervisning skulle finansieres gennem private bidrag eller sponsorater :slight_smile: . Som bekendt er undervisningsmidler og midlerne til basisgrupperne to forskellige kasser, og jeg kan derfor ikke se det relevante i dit spørgsmål. Overordnet set vil jeg dog gerne sige, at jeg ikke mener man skal fjerne penge fra basisgrupperne for at bruge dem på undervisning, bygningsforbedring eller andet - netop fordi de mange basisgrupper på Panum er en af de ting der er med til at give vores ellers lidt lange og hårde studie et godt socialt miljø.

Nej nej nej! Du ER en ål :cry: :cry: :cry: :cry:

Jon Steward HAR givet op! Vi får ikke et klart svar ud af nogen af os…

Man kan i øvrigt i forbifarten nævne, at vurderingen fra fakultetet hidtil har været, at det kun er omkring 70-85% af STÅ-indtægterne til medicinstudiet der bliver brugt på udgifter til os. Resten (omkring 15-30%) bliver omfordelt fra vores uddannelse og til de mindre luksusuddannelser, samt omfordelt fra uddannelse til forskningen - der ellers har sin egen finansieringsform.

Og hvis der stadig mangler penge kunne man med fordel fjerne MR-øvelsen på 4. semester - den var godt nok spild af tid. :wink:

Det er fremskridt, at fakultetet nu snart har lavet en samlet analyse af økonomien for medicinstudiet. For de 15-30 % har jo bare været deres skøn!

Var der nogen der hviskede rigs-re-vi-si-on? :hiding: