Jeg har kigget lidt på bøgerne til første modul, hvor vi bl.a. skal købe os en fysiologibog. Der anbefales to bøger; Berne&Levy eller Boron&Boulpaep, men når jeg kigger på anmeldelser af bøgerne er ingen af dem særligt populære. Findes der så alternativer? Jeg tænker på i forhold til studyguides og pensum angivet i sidetal, så kan man vel dårligt afvige for meget fra det anbefalede materiale?
Der findes også Rhoades & Bell: Medical physiology.
Nu har jeg både R&B og B&B, og synes egentlig, at de er helt gode. Berne & Levy (aka. “burn and leave it”) kan jeg ikke anbefale… Har selv haft brugt den til modul 1, men den kan slet ikke anbefales. Dog var det for mig svært at læse pensum i de to andre bøger, da de jo som sagt ikke angiver sider til dem.
Så det er nok lidt en smagssag. Hvis du har mulighed for det, kan du gå ned i en studenterboghandel og kigge på de forskellige bøger, hvis der er prøver på dem
Tak myraki10!
Synes du det har voldet dig unødigt besvær at skulle regne pensum ud selv, eller er det det værd i forhold til kvaliteten af de anbefalede bøger?
Jeg synes selv, at det var ret besværligt, og endte faktisk med at få en pdf-version af B&L, men jeg forstår simpelthen stadig ikke, hvorfor de anbefaler netop den bog. B&B er en stor bog med mange detaljer, men rigtig brugbar til de senere moduler, også R&B.
Ellers kunne du prøve at gå ud fra læringsmålene og se lidt rundt omkring i enten B&B eller R&B, hvis du vælger dem. I de senere moduler bliver der lavet sidetal til de tre bøger, og så kan man selv vælge, hvad man vil læse efter - sådan har de gjort indtil videre på de moduler, jeg har haft (starter modul 5 til september)
Okay Jeg må nok hellere vente på den nye studyguide - måske vi er heldige at de har valgt at anføre sidetal til den bog du er glad for!
Tak for svarene i hvert fald
Jeg brugte Berne & Levy. Og kan anbefale bogen. Man skal bare læse teksten MANGE GANGE - det sagde vores underviser også. Netop med den bog skal man læse den mange gange og grundigt, så forstår man den. Hun sagde at det vigtige er at man forstår det.
Halvdelen eller lidt over af mine bøger er engelske. Men det har egentlig også noget at gøre med, at jeg selv har valgt de engelske fremfor de danske alternativer fra f.eks. FADL. I f.eks. genetik har jeg valgt den engelske i stedet for FADLs og også engelsk i biokemi. Men jeg har nu egentlig heller ikke problemer med engelsk overhovedet, så det der er en faktor for mig ift. at vælge hvilken bog, er, om den dækker ordentligt nok/er skrevet på en forståelig måde :cheer:
Men der er også en del, der vælger de danske alternative bøger, så de ikke behøves at sidde og oversætte i hovedet og så derfor blive ekstra træt af det.
Halvdelen eller lidt over af mine bøger er engelske. Men det har egentlig også noget at gøre med, at jeg selv har valgt de engelske fremfor de danske alternativer fra f.eks. FADL. I f.eks. genetik har jeg valgt den engelske i stedet for FADLs og også engelsk i biokemi. Men jeg har nu egentlig heller ikke problemer med engelsk overhovedet, så det der er en faktor for mig ift. at vælge hvilken bog, er, om den dækker ordentligt nok/er skrevet på en forståelig måde :cheer:
Men der er også en del, der vælger de danske alternative bøger, så de ikke behøves at sidde og oversætte i hovedet og så derfor blive ekstra træt af det.[/quote]
Dejligt at der også er danske alternativer - i hvert fald til nogle af bøgerne