SDU/KU? Nogen der har kendskab til begge disse steder?

Hejsa,

Jeg har netop søgt ind på både KU og SDU. Jeg er selv fra Københavnsområdet, men søgte SDU som nr. 1, da jeg syntes det virkede som det bedste sted på mange måder.
Men jeg har hele mit sociale netværk, familie med mange yngre søskende, rigtig god bolig her osv, så det er en stor beslutning at skulle flytte…

Jeg kunne meget godt tænke mig at høre fra nogen, som evt. har skiftet over fra det ene sted til det andet - grundlaget for dette osv.
Hvor ligger de store forskelle på de to studiesteder - både fagligt/studieordningsmæssigt og ikke mindst socialt?
Jeg har selvfølgelig hørt at der kommer en ny studieordning i Odense fra næste år, men vil alligevel gerne høre om hvordan det har været med den nuværende osv.
Hvilke overvejelser skal man gøre sig?

Tak :slight_smile:

Venlig hilsen Anna

PS: er der iøvrigt nogen, som kan anbefale et kollegium i Odense? Hvis det bliver der, vil jeg helst bo i Odense C tror jeg, men hvilke af dem er bedst/nyest osv? Hvilke har grønne områder i nærheden?

Hej Anna

Jeg kan prøve at hjælpe dig lidt med kollegiedelen. Der er en central opskrivning til kollegier i Odense ( vist nok lige som i kbh ). Du kan finde kollegiebeskrivelserne her:

http://www.kollegieboligselskabet.dk/dk … 5&Itemid=6

Bikubenkollegiet er et helt nybygget kollegie, som er super lækkert. Det er meget moderne og lidt “kunstagtigt”. Det ligger midt i centrum og man kan gå ned i Munke mose på 5 min. Munke mose er et grønt område i Odense C.

cool, tak skal du have :slight_smile: