SDU og kurser over sommerferien

Hej alle

Jeg overvejer at tage nogle fag som “reeksamen” over sommerferien… hvad anbefaler i af eksamen på biomedicin sporet?

Jeg er netop startet på SDU, men pga merit tager jeg B5 som det første, herefter B2 og så hopper jeg op til B6… kan man tage B6 over ferien eller måske B7 eller B8? Eller nogle af de andre?

Jeg kan se, at i B8 følger der også en Lab øvelse - kan denne tages efter B8 eksamen? Altså er den uafhængig af B8 eksamen?

Man kan kun tage eksamener i ferien, som reeksamen, hvis man har fulgt/været tilmeldt kurset ordinært, dvs i almene moduler.

Det man kan overveje er at tilmelde sig fx B5 og B7, bevidst blanke et af dem, og så tage det som reeksamen om sommeren.

Nu kender jeg ikke dine bevæggrunde for at ville speede op ift at tage ekstra fag/eksamen om sommeren, men vil dog slå et slag for, at de fleste har ret godt af at holde reel ferie, hvor man ikke har en eksamen hængende over hovedet.
Og også, at faktisk være til undervisning, kan have en enormt stor værdi for ens læring :smiling_face: