SDU optagelse og standby

Hej alle! (Først og fremst sorry hvis min stavning ikke er perfekt, dansk er mit andetsprog :saluting_face:)

Jeg har et gennemsnit fra gym på 10,4 og ønsker at starte på studie i år. Pt er min prioriteringsliste følgende: 1) SDU med kandidat i Esbjerg, 2) SDU med kandidat i Odense, 3) og 4) osv er de andre studiesteder i Danmark

Jeg har fået et tilbud om bolig i Odense som er meget attraktivt, og kunne meget godt tænke mig indspil på, om I tænker mit gennemsnit er højt nok til at jeg kan satse fuldt på at flytte til Odense inden studiestart (og inden jeg får svar på min ansøgning). Jeg leger også med tanken om at søge standby i Odense (KUN mit 2. valg, altså kandidat i Odense), hvis det menes at der en nødvendig. Pt har jeg ingen standby-ansøgninger. Jeg har nemlig MEGET lydst til at starte på studiet her til september, senest februar 2025. Ergo hvis det er meget sansynlig at jeg blot får et tilsagn til 2025 via standby i Odense, så vil jeg heller starte i Aalborg nu her. Jeg syns også jeg klarede kvote 2 intervjuet i Køge og Kbh godt, så de er også små backup muligheder. Med et gennemsnit på 10,4, tænker I så jeg kan satse på at komme ind enten her til september i Odense (med kandidat helst i Esbjerg, ellers Odense), eller senest februar via standby? Da jeg kommer til at være bosat i Odense, vil jeg kunne træde til med kort varsel, også selvom jeg får tilbud efter “fristen”. Jeg har KUN søgt kvote 1 i Odense, ikke kvote 2. Sætter pris på alle svar <3

SDU med kandidat i Esbjerg havde sidste år et snit på 10,2, så mon ikke du får den :sweat_smile:
Mindes ikke at have set snittet stige/falde med mere end 0,2 fra år til år.

Hvis du tager SDU m kandidat i Odense, skal du bare være opmærksom på at din alder afgør om du kan få sommerstart eller ej :slight_smile: