SDU studiestart

Hej derude :slight_smile:

Jeg skal starte på SDU her den 25. aug. og har et par spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med mig.

Hvor kan man finde ud af, hvilke bøger der skal bruges det første semester?
Hvor kan man finde information omkring datoen for semesterets start/slutning + eksamens perioder? (fx 25. aug 2011 - 29. jan 2012)

Overstående står garanteret et sted på SDU’s hjemmeside, men kan virkelig ikke finde det.

Jeg er også igang med at søge værelse i Odense, hvilket helst skal være billigt og placeret så tæt på banegården som muligt(hvilket det nok ikke er i første omgang). Jeg har ansøgt om værelse på følgende kollegier:
Guldsmedevænget - S
Demantsvej - S
Langelinie kollegiet - M
Kaj Munk Kollegie - S
Slørhatten - SØ
H.C. Ørstedskollegiet - M
Sprogøparken - C
Rytterkasernen - C
Ridderhatten - SØ
Æblegrenen - SØ
Uglehøjen - S
Højbylund - S
Holluf Have - SØ
Blangstedgård - SØ
Rønnehaven - S
Soluret - SØ
St Glasvej Kvt. m.fl. - C
Lille Glasvej Kvt. - C
Højsletten - C
Frederikgade - C
Klostergården - C
Herluf Trolle Parken - SØ
Teknisk kollegium - C
Bredstedgadekollegiet - C
Skt. Jørgenskollegiet
Sdr. Boulevard - C
Blommegrenen - SØ
Klokkens Kvarter - SØ

Er der nogen som har erfaring med disse? Er der nogen man skal holde sig væk fra? Det eneste jeg ved er at H.C. Ørstedskollegiet vist skulle være ret godt, men også at ventelisten hertil er ret lang.
Jeg er slet ikke kendt i Odense, så kender ikke noget til de områder, som kollegierne er placeret i.

Alt hjælp modtages med kyshånd.
På forhånd mange tak :slight_smile:

mvh
Jens

[quote]Hvor kan man finde ud af, hvilke bøger der skal bruges det første semester?
[/quote]

Du behøver ikke at købe bøger eller overhoved at tænke på bøgerne lige nu. Den første uge er der ikke ret meget end fest og ballade, og du skal nok blive informeret om bøgerne og alt hvad der ellers er vigtigt. Slap af og nyd ferien. Seriøst.

[quote=“aslitheasli”:1tmo6xrt][quote]Hvor kan man finde ud af, hvilke bøger der skal bruges det første semester?
[/quote]

Du behøver ikke at købe bøger eller overhoved at tænke på bøgerne lige nu. Den første uge er der ikke ret meget end fest og ballade, og du skal nok blive informeret om bøgerne og alt hvad der ellers er vigtigt. Slap af og nyd ferien. Seriøst.[/quote]

Jeg vil gerne bestille dem over nettet for at kunne spare lidt penge, hvis muligt :slight_smile:

Det forstår jeg godt, men du har masser af tid efter du begynder. :slight_smile:

Hej Jens,

Saxo.com ligger der pensumlister, du skal skrive universietet, studieretning og så vælge modul. Tror de er opdaterede.

Go’ fornøjelse

Fryd

[quote=“Fryd”:34ojdgnd]Hej Jens,

Saxo.com ligger der pensumlister, du skal skrive universietet, studieretning og så vælge modul. Tror de er opdaterede.

Go’ fornøjelse

Fryd[/quote]

Mange tak. Lige det jeg ledte efter :slight_smile:

Jeg har boet i en 1-værelses på Soluret i SØ. Det er et godt stykke fra banegården, små ti km vil jeg tro. Det er uden for byen, men kun et par km fra uni. Jeg valgte at bo der fordi jeg ikke bryder mig om at bo midt i bylarm og ikke vil have hverken delt køkken eller bad. Fredeligt område, men prioriterer man tæt på byture og banegård, så er det nok ikke øverst på listen. Vil mene det gør sig gældende for de fleste boliger i SØ, men som du selv siger behøver man jo ikke blive boende samme sted gennem hele studiet.

Tillykke med optagelsen og god fornøjelse!

Og forresten: Her finder du en masse oplysninger: http://www.sdu.dk/Information_til/Stude … n_bachelor
Under “eksamen” ligger der pdf med eksamensdatoer for bachelor-modulerne. Enjoy :slight_smile: .

Angående bolig er det for tiden (med rekordantal optag og studieboligmangel) nok bare med at tage det man kan få, og så tage den derfra. HCØ er et rigtig socialt og BILLIGT kollegie hvor man har et lille værelse m. bad og toilet, men fælles køkken med 15 andre. De har mange sociale aktiviteter hvor det største må være deres fødselsdagsfest, som holdes i maj og varer flere dage. Det er rigtig hyggeligt, og nogle bor der hele deres studietid. Der er generel stor udskiftning på kollegiet, så hvis du får noget andet fra start af og gerne vil bo på HCØ, går der ikke lang tid inden du får tilbudt noget. Husk at når du har boet i ungdomsbolig, gennem en af de der studieboligselskaber, i et halvt år, kan du blive intern ansøger. Dvs at du kommer foran alle nye studerende i køen, så det bliver betydelig hurtigere at få en bolig i det eftertragtede centrum;) winsløwkollegiet er meget populært blandt medicinstuderende, og hvis man er intern ansøger, burde der ikke gå mere end nogle måneder inden man begynder at få tilbud derfra.
Håber det hjalp lidt;)

Mange tak for svarene. Det er dejligt med lidt info omkring bolig situationen. Lyder til man skal tage det man får tilbudt, hvis der er så stor efterspørgsel. :slight_smile: