@FremtidigeMedstud Tja, AU er nok det uni, der pt. er mest tiltalende. Jeg kunne søge ind på AU i morgen, og jeg ville være fuldstændig tilfreds, fordi det er jo er et godt uni på mange måder. Men jeg ville helt sikkert også have KU i bagtanken, fordi jeg netop ikke ved særlig meget om det, og hvad jeg kunne have været gået glip af. Vi har jo haft det rullende uni fra AU på besøg på gym flere gange, så har fået et rimelig godt indtryk af uni’et og selve studiet - men KU aner jeg absolut intet om. Panum kender jeg kun fra billeder (det ser, ja, moderne og flot ud), og mulighed har jeg aldrig haft for at tale med en studerende derfra. Så det er måske det, som gør mig så meget i tvivl.
Rygterne om en negativ stemning og snobbede mennesker afholder mig bestemt ikke fra at søge ind på KU, fordi de jo findes overalt - dog gør det ikke ligefrem KU mere tiltalende, når AU lige modsat har et ry for at have et fantastisk studiemiljø.
Du ser ud til at vide lidt om det sociale miljø på KU på tværs af studierne - ved du om der på KU er nogle sociale events, “traditioner”, der bringer universitet sammen som fx kapsejladsen på AU? Kan nemlig ikke rigtig finde noget om det, og det er nemlig noget som er et stort plus mht. AU.
Det er også rigtig nok at med corona, så sker der nok ikke det store socialt. Du siger, at man på AU “bare” gik i gang med at læse direkte - tror du ikke, at det også var tilfældet på KU?
Ja, 4200kr om måneden i KBH er ikke verdens ende og kan bestemt være til at overkomme, så det afholder mig heller ikke, hvis KU virkelig er det værd.
Du kan sagtens have ret i, at man på uni alligevel ikke har så meget tid til at se familie, men når mine forældre har job i Aarhus og stærkt overvejer at flytte der til, så bliver forskellen mellem AU og KU ifht. distance pludselig enorm. Plus at skulle betale togbilletten hver gang…
Så du kan måske se, at KU er lidt en ukendt størrelse for mig, som jeg har svært ved at danne mig et billede af, og dermed vurdere ifht. AU. Men ja, heldigvis er der stadig er 5 måneder! 
@maddie Dejligt at høre, at AU også har gode internationale forbindelser - udveksling lyder virkelig spændende, så det er godt, at der er rig mulighed for det 
Er ikke i tvivl om, at begge universiteter er anerkendte, og at fagligheden er i top begge steder - ellers havde det jo været et nemmere valg.
Hver gang jeg ser på boligpriserne i KBH, bliver jeg lige pludselig meget sikker på AU - indtil jeg så bliver i tvivl igen af andre grunde… 
Selvom du @FremtidigeMedstud ikke selv går på KU eller AU, så er da godt du byder ind med nogle af de oplevelser, som dine veninder har haft på studiet. Vi er jo begge i samme båd, og det er bestemt interessant at høre hvilke overvejelser, der ligger til grund for din prioriteringsliste. Måske ses vi til sommer/vinter 
I skal allesammen have tak for jeres input - det har helt klart hjulpet på nogle af de bekymringer, jeg har haft