Skal jeg flytte studieby...?

Hej. Jeg er SDU-medicinstuderende, og er rigtig godt tilfreds med studiet i Odense. Men byen er lidt småkedelig synes jeg, og derfor overvejer jeg at flytte til København eller Århus efter 6.semester. Men jeg mangler noget info (så meget som muligt) om studierne i de to andre byer, bl.a: Er der store eksamener eller mange små, som i Odense? Er der mundtlige eksamener eller kun skriftlige? Eksaminatorietimer, er det noget man bruger (dem er jeg rigtig stor fan af nemlig!)? Praktikker? Fester? Og vil jeg eventuelt skulle tage ekstra fag for at komme på samme “niveau” som Århus/København?
Jeg ser frem til at læse jeres tips og gode råd! :doc:

Festerne i Århus er i hvert fald prima. Personligt kan jeg også meget godt lidt byen her - og trænger man til afveksling så kan man kigge forbi Ålborg i klinik eller sidste del af studiet.

Hej,

jeg kan også kun anbefale Århus. Jeg er selv flyttet hertil i juli fra København, og jeg er virkelig positivt overrasket over byen. Man kan komme alle steder rundt på cykel på under 15 minutter. Bycentrum er forholdsvis stort, resten af byen taget i betragtning (og specielt sammenlignet med Odense). Derudover, så kan jeg meget bedre lide mentaliteten herovre frem for i København - jyder er simpelthen bare mere nede på jorden :slight_smile:

Mht. det faglige, så går jeg kun på 1. semester, så det kan jeg desværre ikke udtale mig så meget om endnu…