Jeg regner med at starte på medicin på KU til sommer og er nysgerrig på, hvordan en typisk uge ser ud ift. forelæsninger mm. Jeg har en hund og arbejder pt. fuldtid som lærer, hvor jeg i nogen grad har mulighed for at strukturere forberedelsestimer hjemme. Jeg tænker derfor meget i, hvordan en evt. ny hverdag kommer til at se ud
Jeg har kunnet læse mig frem til nogle links herinde, men har meget svært ved at gennemskue de skemaer, der dukker op.
Er der nogen, der har lyst til at dele deres skemastruktur eller skrive et par ord om, hvordan en uge ser ud? Gerne på 1. semester
Der er lige kommet ny studieordning på KU. Så det er faktisk lidt svært for mig at udtale mig om.
Men det er medicin, og der er meget udenadslære, så man skal sætte en del timer af.
Men med disciplin og en god læse/arbejdsplan kommer man rigtig langt. Det er virkelig meget individuelt, hvor hårdt man føler sig presset.
Studiet er ikke ‘svært’, men det kræver bare mange timer, når der er så meget udenadslære.
Men en stor bonus er, at man kan få et super velbetalt studiejob, som tilmed er virkelig fleksibelt.