Skift fra KU til SDU

,

Hej med jer

Jeg læser i øjeblikket medicin på 2. semester på KU. Jeg er fagligt glad for studiet, men synes ikke, jeg trives op på Panum og overvejer at skifte til SDU. Er der nogle herinde, der har erfaring med at overflytte/skifte via almindeligt optag og kan fortælle om jeres oplevelser? Ift. både merit, forskel på studieforløb/studiested, om Aspiris KU-kurser kan anvendes begge stedet osv.

Jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg skal gøre, så jeg håber I kan hjælpe mig med at blive klogere.

Jeg har ikke erfaring med merit, men du er jo heldigvis ikke nået så langt på studiet, såfremt du ikke kan få merit.
Hvis du ikke trives på Panum, så synes jeg ikke du skal blive udelukkende for dine beståede eksamener, da du har en del år endnu, og studiet gerne må være en god oplevelse, hvor man trives både fagligt og socialt.

Jeg vil anbefale at færdiggøre 2z semester og først derefter søge merit på SDU. Du får merit for både B1 og B3… kan ikke huske om du har genetik på 2. Semester eller om det er 3. Semester… hvis det er på 2. Semester, så får du også merit for B4… held og lykke

Hej :blush:
Håber ikke jeg træder over nogle grænser, men må jeg høre hvorfor du ikke trives på KU? Jeg er meget nysgerrig på hvordan miljøet er på medicinstudiet på Panum, så hvis du har lyst, må du meget gerne dele dine erfaringer med mig.

Jeg følger lige med her:)