Skift fra lægemiddelvidenskab til lægevidenskab

Hej alle
Jeg er en farmaceut studerende på 3.årgang, og bliver færdig med bachlor delen af studiet her til sommer 2011.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på medicin studiet, jeg er besat af tanken om at redde liv og være læge.
Jeg søgte ikke ind den gang muligheden var der, for jeg troede jeg var for gammel at starte på sådan et langt studie når man er 24 år. I dag er jeg 27 år. Og var også ret følsom og skrøbelig den gang og ikke kunne forstille mig i et syghus. derfor valgte jeg farmaceut for den kunne på mange måder sammenlignes med medicin studiet.
Jeg står med en ansøgning i hånd som skal senest sendes ind d.15/03-2011. Jeg er næsten 100 % sikker på at jeg kan optages gennem kvote2, endda gennem kvote 1.
Mit problem er, at jeg altid har ladet at blive skræmt af propagandaen omkring medicin studiet, at det er lang, KBU/turnus er mareridt, at det tager mindst 15år før man kan kalde sig speciallæge, man kan ikke have et normalt liv ved siden af sit job, børn og KBU går ikke sammen for det er normalt at være på arbejde 10-12timer om dagen, dårlige løninger og mm…
Jeg bliver færdiguddannet som Cand.Farm allerede efter ca.2år når jeg kun er 29år gammel og der er et hav af muligheder som farmaceut, og studiet er ret spændende i øvrigt, bl.a. ph.D og forskning, atraktive jobs inden for industrien…
Jeg er bange for at jeg ender med at være en evighedsstuderende og er ærligttalt lidt for følsom når det handler om syge og deres familie.
Er det virkeligt så meget at frygte? Jeg vil gerne bede jer om at gør mig klogere med jeres erfaringer så jeg kan tage min beslutning.
Jeg ved at I snart er trætte af den banale snak, men trods alt er i snart læge/ eller allerede læge og læger har passion og tålmodighed :wink:
tusind tak på forhånd