Hej.
Jeg læser medicin på SDU og har søgt ind på KU, hvor jeg netop har fået optagelse. Jeg har bestået alle fag til og med 4. semester, bortset fra genetik, og har også bestået B10 Forskningsmetode fra 5. semester.
KU har bedt mig uploade kursusbeskrivelser senest 2. august, men jeg er lidt i tvivl om, hvad de mener. Jeg kan godt finde fagbeskrivelser på Odin/SDU, men ikke fra det år, jeg startede. Jeg finder kun beskrivelser fra andre studieår.
Er der nogen, der ved, om det skal være de præcise kursusbeskrivelser fra ens eget år, eller er de nyeste fagbeskrivelser fine? Hvor finder jeg kursusbeskrivelser fra mit eget år?
Og er der nogen, der er skiftet fra SDU til KU, som vil dele lidt om, hvordan overgangen var? Både i forhold til merit, niveau, undervisning osv.
På forhånd tak!
Går ikke på SDU, men du kan søge fagbeskrivelsen for det pågældende kursus efterfulgt af hvilket årstal du tog kurset på google. Det kan være det hjælper.
Sandt! Men jeg har jo haft 20+ kurser - der må være en nemmere måde at gøre det på, at at finde hver enkelt kursus, downloade til PDF for at uploade til mit.ku (der sikkert også har en maks antal uploads). Der må være en nemmere måde, men det bliver min plan b:(
Har fundet denne oversigt med fagbeskrivelsen af medicin studiet siden optag i september 2025 og frem. Du kan lige se om der er noget her, som kan hjælpe dig med at få det klaret hurtigere
Hvis ovenstående link ikke kan bruges heller, så er der desværre ikke nogen smartere måde at gøre det på, end at slå den enkelte fagkode op…
1 Synes om
Måske tager jeg fejl, men måske du ikke behøver at vedhæfte hver side til PDF. Det jeg ville gøre er at lave en Word fil med links til hvert enkelt kursus hvor du også skriver årstal bestået. Så konverterer du til PDF. Det gjorde jeg en gang og det var tilstrækkeligt så vidt jeg husker.
EDIT: Tag det med et gran salt. I mit tilfælde søgte jeg optag på KU fra en anden KU uddannelse, så måske det har været anderledes i mit tilfælde. Men jeg tænkte også at jeg ville gøre det så nemt som muligt eftersom jeg havde haft ret mange kurser.
1 Synes om
Det var præcis det her, jeg endte med at gøre. Find fagbeskrivelser for hvert bestået fag → lav til pdf → merge til et samlet dokument.
Det eneste problem er, at jeg kun kunne finde fagbeskrivelser fra F25, selvom fagene er bestået 2024-2026, men da fagene havde samme UVA-kode i F25, som dem jeg havde bestået, bør det være all good!
Godt tip, jeg endte faktisk med at gøre begge, men i samme PDF. Så først en side med linkst til fagbeskrivelser, og så selve fagbeskrivelserne efter.