Skriftlige eksamenskarakterer

Jeg er nysgerrig på at høre, hvordan det er gået for jer i de skriftlige eksamener i 3.g i år. Jeg fornemmer at der er rigtig mange, som har klaret sig 2-3 karakterer dårligere, end hvad de plejer. Hvad tænker I det har af betydning ift. adgangskvotienten for kvote 1?

Har hørt fra flere, at det er gået dårligt for dem i de skriftlige eksamener. Tænker generelt at adgangskvotienten for kvote 1 falder en smule i år, især da der ikke har været aflyst nogle eksamener. Men hvem ved :woman_shrugging:

1 Synes om

Definerer dårligere karakter er det så → 7-4-2

Det skal forståes sådan, at mange personer som plejer at få 12, har fået 7 eller 4 til skriftlig eksamen. Derudover har jeg hørt et tilfælde, hvor der er 14 elever, der har dumpet med karakteren 00 til en af de skriftlige eksamener ud af en hel klasse, hvilket jo er ret abnormalt.

Jeg synes bare det lyder helt overdrevet vildt, og var egentlig bare nysgerrig på at høre, om de samme scenarier har været tilfældet alle steder rundt i Danmark. Det her har været tilfældet i Aalborg.

Hvad er årsagerne til at det er gået så dårligt?

Har også hørt at mange af mine klassekammerater har klaret sig 1-2 karakter dårligere til eksamen. Ved dog ikke om det er en generel tendens, at folk får lavere eksamenskarakter sammenlignet med årskarakteren?

Det kan jeg ikke svare på. Der bliver jo ikke givet en begrundelse for eksamenskarakterene. Der er ikke nogen, der kan give en umiddelbar forklaring på, hvad der er gået galt. Og siden jeg har hørt det samme gå igen flere steder, var jeg nysgerrig på at høre, om det bare er den generelle tendens i år.

Jeg har lavet en fejl, så jeg kom til at slette mit indlæg. men det lyder da mystisk. Den eneste jeg umiddelbart kender der blev student i år fik vist 12. Det var på Lolland.

1 Synes om

Hvad med de mundtlige eksamener?

Der har der slet ikke været problemer. Det er kun resultaterne fra de skriftlige eksamener, som virker besynderlige.

Hvad er dit gennemsnit?

Nu er det 10,1. Mangler dog lige den sidste eksamen

1 Synes om

Er et flot gennemsnit :slight_smile:

Jeg er primært faldet med 1 karakter ift. årskarakteren. Der var kun et fag hvor jeg faldt med 2 karakterer.

Altså det er svært at vide hvilken betydning det får for kvote 1, men hvis det er en generel tendens der er blandt mange, så tænker jeg ikke det er usandsynligt at adgangskvotienten falder en smule. Til gengæld fulgte jeg heller ikke med i hvordan det stod til sidste år, så det gør det ikke lettere at vide noget om.

1 Synes om