Snit på 2,4 nogen chance?

Jeg er uddannet sygeplejersker og har efter endt uddannelse fået meget blod på tanden, og har nu drømmen om at studere medicin. Dog har jeg enkelte fag jeg skal have suppleret op som er hhv. matematik, fysik og kemi.

Jeg står dog i den ærgelige situation at mit gymnasieelev vat meget hårdt for mig dengang, grundet mange psykiske ting, som resulterede i dårligere snit.

Jeg er nu bange for at selvom jeg supplere fagene op, at jeg så ikke har en chance for at komme ind (jeg stilet efter SDU), da jeg lige nu er i kontakt med en vejleder som siger at krav er at jeg minimum har snit på 5.

Er der et eller andet jeg kan gøre udover at give den maks gas ved suppleringsfagene? Eller kan jeg ligeså godt pakke drømmen væk om at blive læge væk igen?…

Du kan ikke øge dit gennemsnit, men du kan øge dit fagsnit og søge ind på aau (Dansk - Engelsk - Kemi - Fysik - Matematik ) ligger pt på 9,6 og 12 måneders erfaring.

Det er aldrig for sent at følge dine drømme

1 Synes om

Du kan søge om dispensation til at søge med dit snit, så bliver du bare bedømt via kvote 2. Derudover kan du ikke øge dit snit, men du kan hæve dit fagsnit ved at få højere karakterer i de adgangsgivende fag (som fx Dansk, Engelsk, matematik osv). Personligt hævede jeg mit fagsnit fra 7 til 8,5, udelukkende ved at læse Dansk A om

Så der er muligheder!:slight_smile:

Altså mine muligheder er ihvertfald lukket hos GSK, Det er reglerne de er underlagt får jeg at vide, og får derfor også at vide at medicin ikke er et muligt studie for mig.:confused: Har jeg andre muligheder?

For at blive optaget på GSK skal du være i en situation, hvor du ikke opfylder de specifikke eller lokale adgangskrav til en videregående uddannelse, som du ønsker at søge optagelse på.

Der er tre situationer, hvor du kan søge om optagelse på GSK:

  1. Hvis du mangler et fag og/eller et niveau i et fag, der er et specifikt adgangskrav