Søge vinterstart med håb om at ende i sommerstart?

Hej,

Jeg vil rigtig gerne starte på studiet hurtigst muligt, men jeg føler en stor grad af burnout på trods af at jeg elsker skole, men jeg kan mærke at jeg har brug for at komme ved fra undervisningen i et stykke tid, fordi det ender helt galt føler jeg. Jeg bliver snart 23 så det er mest sandsynligt at jeg får sommerstart, hvilket er hvad jeg har søgt, men jeg overvejer om jeg burde søge vinterstart i stedet. Begrundelsen er, at hvis jeg får en plads på vinterstart giver det mig et pusterum, men fordi jeg er ældre end den gennemsnitlige vinterstarter, så er det vel ikke så sandsynligt(måske ikke muligt??) at jeg får en vinterstart-plads. Derfor tænkte jeg at jeg ligeså godt kan prøve at søge vinterstart, fordi det er sandsynligt at jeg får sommerstart. Er det dumt? (sig det endeligt) Jeg har tidligere set posts med folk der bytter pladser, men jeg søger på KU og jeg ved ikke om det stadigvæk kan lade sig gøre. I så fald ville jeg forsøge at bytte en vinterplads til sommerstart, hvis jeg får det bedre inden september.

Er der nogen der har været i lignende scenarie og hvad gjorde i?

Jeg hører oftest om, at folk gerne vil have sommerstart, så jeg tror ikke, at det bliver en udfordring at bytte.

Det håbede jeg på var tilfældet.

For at svare på mit eget spørgsmål og hvis nogle andre skulle undre sig, kan det desværre ikke lade sig gøre på KU. Man må ikke bytte plads har jeg fået at vide :confused: